Kundserviceinriktad administrativ assistent till tidningsredakti

Perido AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Nu söker vi på Perido en administrativ assistent till en tidningsreaktion med lokal anknytning. Den här tjänsten erbjuder en unik möjlighet för dig som är intresserad av att få insyn i hur arbetet på en tidningsredaktion fungerar och få värdefull erfarenhet inom service och administration för framtiden. Tjänsten är placerad centralt i Stockholm.

I denna roll får du chansen att arbeta varierat där merparten av arbetsuppgifterna är administrativa, exempelvis arkivering, uppdatering av dokument, veckorapporter och fakturering. Du har också i uppgift att ta emot telefonsamtal från kunder och hjälpa dem med deras frågor och funderingar. Som administrativ assistent tillhör du avdelningen för ekonomi/HR som idag består av fyra personer. Både inom avdelningen såväl som på kontoret i stort, råder en glad och avslappnad stämning där alla hjälps åt. För att komma in i arbetet ordentligt kommer du få upplärning på plats och om det därefter skulle dyka upp funderingar finns det alltid någon att ta hjälp av.

Det viktigaste för att trivas i rollen är att du är ansvarstagande och driven att lära dig nytt. Du bör trivas med administrativt arbete och har en flexibel inställning som gör att du gärna ställer upp där du behövs. Du tycker om att arbeta i högt tempo och om något är otydligt tar du initiativ till att ställa frågor. Eftersom du kommer ha kundkontakt ser vi givetvis att du är serviceinriktad och har intresse av att hjälpa kunderna på bästa sätt.

Är det dig vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Publiceringsdatum
2016-12-13

Kravprofil för detta jobb
• Gymnasial utbildning
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift

Meriterande

• Erfarenhet av service och administrativt arbete
• Telefonvana

Tjänstens omfattning och tillträde
Deltid (75 %), konsultuppdrag tillsvidare. Tillträde i början av januari.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 14698MT i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl (fraga@perido.se), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer

14698MT

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se
Övriga frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Sökord: Administration , Kundservice , Kundtjänst , Redaktionsassistent

Är du nyfiken på att få insyn i hur arbetet på en tidningsreaktion fungerar? Skulle du vilja arbeta i en administrativ deltidstjänst med varierade uppgifter, där en del av arbetet består av att besvara kunders funderingar över telefon? Är du ansvarstagande och tar varje tillfälle i akt att lära dig något nytt? Vi har en tjänst för dig!

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Varaktighet, arbetstid
60%-80%

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-12
Ange följande referens när du ansöker: 14698MT

Företag
Perido AB

Adress
Perido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM

Kontorsadress
Katarinavägen 15

Jobbnummer
3211929

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: