Kundservicechef

AB Botkyrkabyggen / Chefsjobb / Botkyrka
2024-10-07


Visa alla chefsjobb i Botkyrka, Salem, Ekerö, Huddinge, Södertälje eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Botkyrkabyggen i Botkyrka

Botkyrkabyggen är ett av landets större allmännyttiga bostadsföretag med ca 10 700 hyresbostäder och 150 anställda. Vi arbetar för att vara landets mest kundorienterade företag med ledorden nära-engagerade-pålitliga. Botkyrkabyggen arbetar för att skapa inkluderande arbetsplatser, en ökad mångfald, en jämn könsfördelning av kvinnor och män i olika åldrar och med spridning i etnisk bakgrund hos personalen. Vi strävar efter att skapa blandade arbetslag på alla nivåer och inom alla yrkeskategorier, vårt ledord är hållbarhet.

Botkyrkabyggen söker en Kundservicechef med fokus på att driva avdelningens fortsatta tillväxt för en god service och aktivt delta i att utveckla användningen av digitala verktyg i våra kundmöten. Kundservice är den första avdelningen som våra hyresgäster möter när de kontaktar företaget och är därmed en avgörande pusselbit i vårt kundbemötande. Du kommer ansvara för en grupp om 16 personer, ingå i Förvaltningsledningen och rapportera direkt till Förvaltningschefen då Kundservice ingår i Förvaltningen.

Ansvarsområden
Som kundservicechef har du det övergripande ansvaret för hyresgästdialoger genom vår Kundservice som innehåller uthyrning, kundcenter, boservice, tillvalsförsäljning, ärendehantering samt utredning. Avdelningen samverkar med andra avdelningar inom företaget samt myndigheter och medborgarservice. I rollen ingår personal- och arbetsmiljöansvar samt resultat- och budgetansvar. Du driver och leder arbetet för att nå avdelningens uppsatta mål.

Publiceringsdatum
2024-10-07

Kravprofil för detta jobb
Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning samt är en erfaren ledare. Du bör ha vana att hantera hyresgästdialoger samt erfarenhet och kompetens inom kundservice. Tidigare arbete inom Allmännyttan och kunskaper inom uthyrning av bostäder och hyresjuridik är en merit. Det är även meriterande om du har erfarenhet av digitaliserade kundprocesser och verktyg för digital kommunikation med hyresgäster. Du bör också ha kännedom om avtal och entreprenörsuppföljningar.

Som person är du övertygande, har god samarbetsförmåga samt är relationsskapande. Du är strukturerad och tydlig samt kommunikativ och kan självständigt driva processer framåt. Du bör också vara kvalitetsmedveten och ser till att avdelningen når sina mål. B-körkort är ett krav.

Övrig information
Vi erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, flexibla arbetstider med 38 timmars arbetsvecka samt möjlighet till distansarbete. Botkyrkabyggen är en rökfri arbetsplats. Tjänsten är en tillsvidareanställning.

Så ansöker du
Du är välkommen att skicka din ansökan dock senast den 23 oktober 2024. Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev. Urval och intervjuer sker löpande, varför tjänsten kan komma att tillsättas innan senast ansökningsdag. För mer information kontakta Förvaltningschef Lotta Dannefalk tel. 070-162 9356 eller besök vår hemsida www.botkyrkabyggen.se.

Facklig företrädare för Unionen är Tony Baptist tel. 070-162 93 51.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-10-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AB Botkyrkabyggen (org.nr 556064-6191), http://www.botkyrkabyggen.se/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Jobbnummer
8941834


Prenumerera på jobb från AB Botkyrkabyggen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Botkyrkabyggen: