Kundrådgivare B2B

E.ON Kundsupport Sverige AB [SE] / Inköpar- och marknadsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos E.ON Kundsupport Sverige AB [SE] i Norrköping, Nyköping, Malmö, Sollefteå eller i hela Sverige

Till vårt kontor i Norrköping söker vi nu en: Kundrådgivare B2B
B2B - El, Gas, Värme och Nät - vi ger service och rådgivning samt administrerar nya och befintliga B2B handelskunder inom el-, gas- och värmeaffären. Vår kundbas inom B2B består av ca 7 000 st kunder uppdelade inom segmenten Industri, Fastighet och Innesälj. Vi har dessutom ansvar för våra B2C kunder inom värme (ca 30 000 st) och gas (ca 11 000 st) samt våra nästan 1 miljon elnätkunder. Vi består av ca 90 st medarbetare, placerade i Malmö, Sollefteå och Norrköping, och är organiserade i 5 grupper.



Som resurs inom B2B har du ansvaret att kommunicera, hjälpa, stötta kunderna via alla kanaler, telefoni, mejl, brev och chatt. Du ansvarar för att ge alla kunder en effektiv och kvalitativ lösning på frågor och problem som ibland kan innebära tidskrävande utredningar. Du har ett ansvar att se lösningar och överträffa kundernas förväntningar. Hos oss hanterar du privatkunder som har energislag el, gas och fjärrvärme, du hanterar också Fordonsgaskunder och stora företagskunder inom Industri och Fastighetssegmentet. Du kommer att erbjuda kunderna av E.ONs energiportfölj inom el, gas, värme, kyla och energilösningar.

Som person har du lätt för att sätta kunden i fokus samtidigt som du kan kommunicera och hantera affärsrelationer med kvalité.



Vi ser gärna att du som söker är driven och nyfiken samt har förmågan att entusiasmera och stödja dina kollegor och kunder. Som person är du van vid självständigt arbete samt att själv ansvara för att bibehålla en hög kunskapsnivå inom ditt område. En viktig egenskap för tjänsten är ditt affärsintresse där du har viljan att skapa och bibehålla affärer och goda relationer med kunder och samarbetspartners.



Du är duktig på att samarbeta för att utnyttja kraften i hela organisationen. För att trivas i rollen bör du vara nyfiken, lösningsfokuserad och intresserad av att sätta dig in dina kunders situation och behov.



Vidare ser vi att du som söker har ett proaktivt förhållningssätt, verkar prestigelöst och har ett stort intresse och engagemang för energifrågor och digital utveckling. Du skapar och bidrar till en positiv atmosfär med högt i tak och plats för nya idéer.



Vi ser gärna att du har god teknisk förståelse och tidigare erfarenhet av kundservice för företagskunder är meriterande.



E.ON erbjuder dig en tjänst där vi ser långsiktigt på våra medarbetare och välkomnar egna initiativ. Placering för tjänsten är i Norrköping. Välkommen med din ansökan!





För frågor gällande tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef:

Nadine Stolle, +46 730 499064

För fackliga frågor, vänligen kontakta:

Wiveca Nyberg, Unionen, +46 705 474488

Anders Berghman, Akademikerna, +46 706 535822

Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129

Varaktighet, arbetstid
Contract: regular. Fulltime Regular

Publiceringsdatum
2017-02-21

Ersättning
monthly

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-05
Ange följande referens när du ansöker: 71833
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tommy Vati Rekrytering.support@eon.se +46 730344270

Företag
E.ON Kundsupport Sverige AB [SE]

Adress
E.ON Kundsupport Sverige AB [SE]
Street t.b.d.
60228 Norrköping

Kontorsadress
AddressLine t.b.d.

Jobbnummer
3333451

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från E.ON Kundsupport Sverige AB [SE]

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos E.ON Kundsupport Sverige AB [SE]: