Kundrådgivare
Swedbank Norra Regionen / Bankjobb / Skellefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla bankjobb i Skellefteå,
Robertsfors,
Piteå,
Norsjö,
Vindeln eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Swedbank Norra Regionen i Skellefteå,
Robertsfors,
Vindeln,
Luleå,
Umeå eller i
hela Sverige Med 4 miljoner privatkunder och 300 000 företagskunder är Svensk bankverksamhet Swedbanks största affärsområde. Tillsammans med sparbankerna erbjuder vi kunderna många fysiska mötesplatser, ett dygnet runt-öppet kundcenter och bankens digitala kanaler.
Om jobbet På kontoret i Skellefteå är vi 33 medarbetare som ansvarar för att erbjuda kvalificerad rådgivning och service till ca 42 000 privatkunder och ca 2 500 företagskunder. Som kundrådgivare är du del av ett team som ansvarar för att möta alla privat - och företagskunder som besöker kontoret. Du har fokus på att lösa kundens ärende direkt men ser också till att kunden får träffa t.ex. en specialist utifrån behov. Som kundrådgivare ansvarar du inte för en specifik kundbas utan ger service och genomför affärer med de kunder som tar kontakt med kontoret. Arbetsområden/ansvar:
Serva företags- och privatkunder så att de får bästa möjliga bemötande
Läsa av kundens totala behov och eventuellt guida kunden vidare när annan kompetens behövs
Hantera enklare företags- och privatärenden och genomför affärsavslut som inkluderar AML/KYC
Ge grundläggande, standardiserad finansiell rådgivning
Aktivt bidra till att kunderna erbjuds och använder våra produkter, tjänster och digitala lösningar
Kompetenser som krävs för att lyckas i rollen Vi söker dig som tycker om att ge en hög kvalitet i servicen till kunden och har för ambition att överträffa kundens förväntningar. Du vill alltid göra det bästa för kunderna och är nyfiken att lära dig nya saker. Viktigt är att du är en person som är lyhörd, pedagogisk, social och utåtriktad och som skapar förtroende i kundmötet. Du tar egna initiativ, har ett starkt driv och en förutsättning för att lyckas i rollen hos oss är att du är en lagspelare som har lätt för att samarbeta med dina kollegor.
Du har minst gymnasial utbildning, meriterande är om du har erfarenhet från finansbranschen och ekonomisk utbildning på högskolenivå. Har du Swedsec-licens och bolånekompetens/-licens ser vi det som ett plus.
Möjliga nästa karriärsteg Karriärvägarna inom Swedbank är många och intern rörlighet är något som uppmuntras för att bredda kompetens, personlig utveckling och bankens konkurrenskraft.
Varför jobba med oss? Du kommer att ingå i ett team där vi jobbar med att ge direkt service till de kunder som kontaktar oss på kontoret. Vi vill att kunden ska känna att den fått det lilla extra hos oss. Som chef vill jag att du har en stark drivkraft och ett engagemang som bidrar till goda affärer och nöjda kunder. Jag ger utrymme till stort eget ansvar men också bra stöd i jobbet. Jag förväntar mig en öppen dialog och bra samarbete i gruppen. Vi stimuleras av lagarbete, antar utmaningar och driver framgångsrikt förändringar i riktning mot det moderna kontoret.
Ring gärna om du vill veta mer om uppdraget som kundrådgivare för Skellefteåkontoret.
Vi kan komma att påbörja urvalet under ansökningstiden och välkomnar din ansökan så snart som möjligt.
Inte något för dig? - tipsa en kollega om jobbet!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-08-01Ersättning Enligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChef: Annika Holmgren +46 910 583106
Finansförbundet: Stina Forsman +46 910 583140
Kontorschef: Catarina Lidman 0910-583154
SACO: Ida Määttä +46 70 6779151
FöretagSwedbank Norra Regionen
AdressSwedbank Norra Regionen
105 34 Stockholm
10534 Stockholm
Kontorsadress105 34 Stockholm
Jobbnummer 3621881
Observera att sista ansökningsdag har passerat.