Kundmottagare
Speedy Autoservice AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
2008-05-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundmottagare" (publicerad 2008-06-03) ⬅️
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Speedy Autoservice AB i Stockholm,
Solna,
Täby,
Nynäshamn,
Västerås eller i
hela Sverige SPEEDY I STOCKHOLM SÖKER KUNDMOTTAGARE!
Speedy Autoservice AB är en kedja med 10 bilverkstäder specialiserade på avgas, broms, koppling, stötdämpare, däck och oljebyten. Företaget har varit verksamt sedan 1976. Speedyverkstäderna är små arbetsplatser med 3 till 6 medarbetare per verkstad. De flesta arbetsuppgifterna utförs medan kunden väntar, vilket också innebär att det är öppna arbetsplatser där kunder kan fortlöpande inspektera arbetsgången.
En kundmottagare hos Speedy är anläggningens ansikte och skall spegla företagets ambition att ge kunderna en snabb, kvalitativt fullödig och prisvärd service. Detta kräver en utvecklad kommunikativ förmåga. Det får aldrig uppstå någon missuppfattning mellan kund och kundmottagare angående omfattning och pris på beställda jobb. Speedys ambition är alltid att sälja den reparations som krävs och är ekonomiskt motiverad vid detta tillfälle. Det är kundmottagarens ansvar och uppgift att detta sker, varken mer eller mindre.
En kundmottagare behöver inte vara en stjärnmekaniker, men det är nödvändigt att ha så goda bilkunskaper att man kan, och är villig att, gör en mekanikerinsats i verkstaden vid behov.
På de minsta anläggningarna är kundmottagaren och platschefen en och samma. På de större är kundmottagaren biträdande platschef. Jobbet innebär, utöver vad titeln antyder, att ha många bollar i luften.
Bokningsfunktionen är avgörande för verkstadens lönsamhet och innebär en direkt arbetsledande funktion för mekanikerna.
Ansvaret för att reservdelsförsörjningen fungerar är en integrerad del i den arbetsplanering som följer med bokningsansvaret. Utan rätt delar vid rätt tidpunkt stannar jobbet och intäkterna uteblir. Förmåga till framförhållning är en nödvändig egenskap.
Känsla för kundernas behov att följa arbetsförloppet, utan att samtidigt hämma mekanikernas produktivitet kräver takt och ton, både i umgänget med kunderna och med arbetskamraterna.
Man måste kunna räkna. Att kalkylera jobbet, att ta betalt att göra dagrapporter ingår också i arbetsuppgifterna.
Stresstålighet är ett måste. Att samtidigt hantera ringande telefoner, kunder vid disken och mekaniker i verkstaden kräver speciell förmåga att hantera stress. De flesta jobb som görs på Speedy är korta, och det innebär att antalet jobb och kunder som skall hanteras är stort.
Publiceringsdatum2008-05-12Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
TillträdeEnligt överenskommelse.
ErsättningFast lön
Så ansöker duOBS: Endast ansökningar via e-post!
Ansökan kan skickas till e-postadress:
daniel.karla.p@bredband.netFöretagSpeedy Autoservice AB
AdressSpeedy Autoservice AB
18379 TÄBY
KontaktuppgifterTelefonnummer till arbetsgivaren saknas i denna annons.
Jobbnummer 217849
Observera att sista ansökningsdag har passerat.