Kundmötesansvarig med fokus på tjänstedesign

Upphandlingsmyndigheten / Marknadsföringsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Upphandlingsmyndigheten i Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av att samla in och analysera kundbeteenden för att kartlägga behov så att rätt stöd kan ges?

Upphandlingsmyndighetens vision är sunda offentliga affärer för en hållbar framtid. Vi är en ung myndighet med uppdrag att ge stöd genom att utveckla och förmedla kunskap, verktyg och metoder för offentlig upphandling. Vårt jobb är att ge stöd till exempelvis inköpare, upphandlare och leverantörer inom offentlig verksamhet genom att minska osäkerheten i olika sakfrågor, vi pekar på regelverkets möjligheter men också dess begränsningar.

Vi söker nu en person med förmåga att göra kundbehovsanalyser baserat på kundresor och myndighetens verksamhet. Tjänsten tillhör Kundenheten som ansvarar för myndighetens interaktioner med våra kunder. Vi är ofta första kontaktpunkt genom vår frågeservice samt att vi är aktiva i externa sammanhang. På enheten omhändertar vi kundmötet och analyserar lämpliga forum och format för myndigheten att delta i. Vi är en myndighet och enhet som är under uppbyggnad med ett medvetet fokus på kundernas behov, därför behöver vi utöka vår kompetens inom tjänstedesign och kunddriven utveckling.

Publiceringsdatum
2017-12-06

Dina arbetsuppgifter
Med utgångspunkt i "design thinking" vill vi att du ska bidra till utvecklingen av myndighetens möten med kunder och tjänsteerbjudande. Du kommer i nära samarbete med hela myndigheten, att arbeta med att definiera kundresor för olika områden och med att ta fram en tjänstekarta för myndighetens produktområden. Arbetet innebär att du främst kommer att samarbeta med kommunikationsenheten och slutdesignen av våra tjänster samt nära den strategiska utvecklaren som arbetar med myndighetens övergripande strategier och verksamhetsutveckling.

Du kommer att:

• Genomföra kundbehovsanalyser med tjänstedesign
• Ta fram och förvalta en tjänstekarta för myndighetens produkter
• Kartlägga och analysera i vilka sammanhang myndigheten ska delta, baserat på kundbehov, våra mål och styrdokument
• Planera och projektleda inom ditt arbetsområde
• Genomföra utbildningar internt avseende kundmöte och kundinsikter
• Proaktivt medverka till förändring och utveckling inom ansvarsområdet

Kvalifikationer
• Relevant utbildning, exempelvis inom service-/tjänstedesign
• Flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kunddriven service-/tjänstedesign eller liknande
• Erfarenhet av kundresor, dvs att samla in och analysera kundbeteenden för att kartlägga behov och användarmönster för att kunna bedöma verksamhetsnytta
• God erfarenhet av verktyg för att visualisera och dokumentera koncept- och interaktionsdesign
• Vana av att arbeta självständigt i större utvecklingsprojekt
• Vana att leda möten och att presentera lösningar och koncept inom organisation
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt

Meriterande:

• Erfarenhet av iterativa arbetsmetoder
• Erfarenhet av att utveckla och förvalta kundinsikter
• Erfarenhet av att ha utvecklat digitala tjänster och tänker digitalt först
• Kunskap om metoder och vana att jobba med idégenerering

Vi vill att du:
Som person är du nyfiken och är genuint intresserad av våra kunders beteende. Du har ett brinnande intresse för utvecklingen av kundmötet inom både webb, mobil och sociala medier samt det personliga mötet. Du trivs med att entusiasmera andra och visa på möjligheter med behovsdriven utveckling och tycker om att ha många kontaktytor, att jobba i team och att dela med dig av din kunskap till andra. Som person är du även analytiskt lagd och har en god kreativ förmåga.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper, lämplighet och förmågor.

Anställningen
Vi söker en medarbetare för visstidsanställning på ett år. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi sitter i nyrenoverade, aktivitetsbaserade lokaler i Solna, nära allmänna kommunikationer.

Så ansöker du
Tycker du att detta låter intressant? Skicka din ansökan senast den 20 december. Bifoga CV och personligt brev där du beskriver varför du är rätt person för tjänsten.

Välkommen med din ansökan!

För mer information, kontakta:
Filip Brännström, Enhetschef Kundenheten 08-586 217 98

Johanna Carlstedt HR-Strateg 08-586 217 94

Anna Christiansson, SACO-S, 08-586 217 26

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Upphandlingsmyndigheten

Adress
Upphandlingsmyndigheten
Svetsarvägen 10
17141 Solna

Kontorsadress
Svetsarvägen 10

Jobbnummer
3841004

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Upphandlingsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Upphandlingsmyndigheten: