Kundinformatör inom kollektivtrafiken
Göteborgs stad, Göteborgs Spårvägar AB / Trafikinformatörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla trafikinformatörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad, Göteborgs Spårvägar AB i Göteborg Göteborgs Spårvägar är göteborgarnas bolag. Vi är den enda operatören av kollektivtrafik i Göteborgsregionen som styrs av medborgarna. Därför är vårt uppdrag dubbelt. Självklart är att kollektivtrafiken ska vara enkel, snabb, pålitlig, trygg och säker. Dessutom sätter vi en ära i att vara en positiv kraft för Göteborgs utveckling.
Vi sätter resenären i förarsätet. 2000 medarbetare går till jobbet med viljan att ge resenären bästa tänkbara service inom spårvagn, buss och trafikantservice. Det är i dialog med våra resenärer som vi hela tiden blir bättre.
Publiceringsdatum2011-11-23ArbetsuppgifterHos oss på Göteborgs Spårvägar Trafikantservice är medarbetarskapet i fokus och vi söker dig som motiveras av att få ta ett gemensamt ansvar för verksamhetens resultat och utveckling samt agerar som god ambassadör för koncernen i alla sammanhang. Vi arbetar inom kollektivtrafiken och har som målsättning att ge resenärerna god service samt göra resandet med kollektivtrafiken tryggt och bekvämt. Som kundinformatör arbetar du bland annat ute på stan i direkt kontakt med resenärerna.
Du kommer att ingå i vår resurspool som timavlönad. Vi söker både dig som vill ha ett extraarbete vid sidan av tex studier men även dig som kan jobba heltid på kortare uppdrag, upp till några månader. Arbetet innebär varierande arbetstider med både tidiga morgnar, kvällar, nätter och helger varför det är viktigt att du kan vara flexibel och ibland rycka in med kort varsel.
Dina arbetsuppgifterDina uppdrag kan variera men består huvudsakligen av kundmöten i olika form för olika uppdragsgivare. Det kan bland annat handla om att informera om taxor och färdvägar samt förändringar i kollektivtrafiken samt att på ett serviceinriktat sätt ge information om tider, taxor och färdvägar. Vid behov kan det även bli aktuellt att hjälpa till inom andra delar av vår verksamhet såsom skyltverkstaden och hållplatsservice.
KvalifikationerVi fäster stor vikt vid att du:
• Är serviceinriktad samt har ett naturligt intresse för människor och en positiv människosyn
• Är lyhörd för resenärernas behov, gillar att lösa problem samt har god kommunikativ förmåga
• Kan behålla lugnet i stressade och pressade situationer
• Är självständig och initiativtagande
• Kan jobba självständigt såväl som i grupp
• Är ansvarfull, noggrann samt kvalitetsmedveten
Vi vill att du har:
• Gymnasiekompetens
• Erfarenhet av att informera och bemöta människor på ett professionellt sätt
• Erfarenhet av kundservice och försäljning
• God lokalkännedom gällande Västtrafiks område - kännedom om lokaltrafiken, linjenät, biljettpriser mm
• God förmåga att kommunicera på svenska, engelska och helst ytterligare ett språk
• Datavana - förmåga att sätta sig in i nya system samt hantera datorer och övrig teknisk utrustning
• God fysik
Arbetstider och omfattningTimavlönad. Schema. Tidsbegränsad anställning
ErsättningTimlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-12-06
Vi kommer att kalla till intervju löpande under ansökningstiden.
Ange följande referens när du ansöker: A243446
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJenny Seeholm, 031 - 732 12 13
Facklig kontaktChrister Lundberg, 031-732 10 12
Linda Fransson, 031-732 11 79
Leif Svantesson, 0707-809985
SKAF, 0704-321393
FöretagGöteborgs stad, Göteborgs Spårvägar AB
AdressGöteborgs stad, Göteborgs Spårvägar AB
Box 424
40126 GÖTEBORG
Jobbnummer 1087210
Observera att sista ansökningsdag har passerat.