Kundexpert / Kundservicemedarbetare till Carglass®

Bravura Sverige AB / Kundservicejobb / Stockholm
2022-04-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundexpert / Kundservicemedarbetare till Carglass®" (publicerad 2022-04-22) ⬅️


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!


Publiceringsdatum
2022-04-07

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Carglass®

Om företaget
Carglass® historia började redan 1932 och sedan 2002 ägs Carglass® Sweden av BELRON® International och ingår därmed i världens största bilglaskoncern, med verksamhet i 40 länder och över 30 000 anställda. BELRON® är specialister på reparation & byte av bilglas och betjänar över 18 miljoner kunder per år och var 3:e sekund utför vi ett bilglasjobb någonstans i världen. Det svenska huvudkontoret finns i Stockholm. Carglass® Sverige rankas 2022 av Trustpilot som nr 1 bland de fyra bästa företagen i kategorin bilreparation.

För att trivas hos dem är du en person som värdesätter deras grundläggande värderingar, omtänksam, genuin, driven och samarbetsvillig. Carglass® är stolta över att deras duktiga medarbetare har olika bakgrund, ålder, kön och nationalitet! Dem erbjuder trygga anställningsvillkor och goda förmåner. Men kanske viktigast av allt erbjuder de ett roligt jobb med härliga kollegor och en stark gemenskap!


Dina arbetsuppgifter
I rollen som kundexpert arbetar du mot Carglass® svenska marknad och ansvarar för att hantera och koordinera inkommande ärenden via telefon, mail och chatt. Din arbetsuppgift är att hitta rätt lösning till kunden och du administrerar sedan ärendena i affärssystemet. Frågorna du hanterar är av olika omfattning och svårighetsgrad och innefattas av olika typer av försäkringsärenden såväl som skadeanmälningar. Du ansvarar för att dina ärenden blir lösta samt att kunden är informerad under hela processen. Även merförsäljning ingår i tjänsten, där du arbetar med att informera kunderna om bra lösningar kopplat till deras ärende.
Initialt erbjuds du en introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Du tillhör ett kundcenter med ett team om 17 personer.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning
• Erfarenhet från liknande kundservicerelaterad roll, gärna med inslag av att arbeta med telefon som verktyg
• Tekniskt intresse samt goda kunskaper i Office-paketet
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift

I rollen som kundexpert hos Carglass® är de personliga egenskaperna av största vikt. Vi ser att du som söker är en "do'er" och vågar ta för dig. Därtill är du en person som har ett positivt mindset och alltid sätter kunden först. Service är av största vikt för Carglass® och deras kunder och vi ser att du alltid har ambitionen att göra det lilla extra för kunderna. Slutligen har du en god struktur i ditt arbete och arbetar noggrant i dina ärenden och sköter en god dokumentation i systemen.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt Överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:

Varaktighet, arbetstid
Deltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett deltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Sebastian Gille-Johnson
sebastian.gille-johnson@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
6520381

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: