Kundcenterassistent
Baltic Sea Gateway AB / Logistikjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla logistikjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Baltic Sea Gateway AB i Gävle Beskrivning av företaget:
De flesta av oss kommer dagligen i kontakt med varor som har kommit in via någon av Sveriges hamnar. Juicen, möblerna, bensinen, kläderna, flygbränslet, parfymen, bilarna - ja, listan kan göras lång. Ca 95 % av det vi använder kommer in eller skeppas ut via en hamn. Baltic Sea Gateway AB är ett helägt kommunalt dotterbolag till Gävle Hamn AB som idag är en av Sveriges 10 största hamnar. Vi är cirka 100 medarbetare som tillsammans arbetar med att erbjuda näringslivet effektiva och långsiktigt hållbara transport- och logistiklösningar. I Baltic Sea Gateways dagliga arbetsuppgifter ingår att lossa och lasta fartyg, järnväg och bil men vi hyr även ut mark och magasin till flera företag som finns och verkar i regionen. Kundcenters uppdrag innebär att leverera tjänster med hög kvalitet och effektivitet till Baltic Sea Gateways kunder. Kundcentret fungerar som en kanal in för terminalens alla intressenter, där operativa och administrativa frågor länkas samman.
Beskrivning av arbetsuppgifter:
Vårt team består idag av sju medarbetare. Vi söker nu en kundcenterassistent som vill vara med och bidra till fortsatt utveckling av Baltic Sea Gateways kundcenter. Tjänsten avser ett vikariat till och med 31 januari 2016, med eventuell möjlighet till förlängning. Som kundcenterassistent kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av att ansvara för kundcentrets dagliga kontakter med ett antal av hamnens olika kunder och intressenter, där du fungerar som en länk till den operativa verksamheten. Andra förekommande arbetsuppgifter inom ramen för uppdraget innebär prioritering av kunduppdrag, kundsupport och kundrapportering, trafikplanering, leverans- och terminalplanering, frakthandlingshantering för de olika uppdragen samt viss fakturering. Förutom personliga möten sker kommunikationen i ett antal olika kanaler, så som via telefoni, mail och web Chat.
Beskrivning av kvalifikationer:
Du har 3-årig högskoleutbildning inom logistikområdet, alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Meriterande är om du har erfarenhet inom logistik, sjöfart, väg, järnvägstransporter eller liknande. Goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift och god förståelse i Excel är ett krav. Även B-körkort är ett krav. Tjänsten som kundcenterassistent på kundcentret innebär många kundkontakter där kunden är i fokus. Vi söker därför dig som är serviceinriktad och har en god planeringsförmåga. Arbetet kommer att ställa krav på att du både kan arbeta i grupp och självständigt. För att kunna möta de spännande utmaningar som tjänsten innebär är det en förutsättning att du har ett flexibelt tankesätt, en positiv inställning till problemlösning och att du är stresstålig. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser
Publiceringsdatum2015-07-15KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Arbetstiden är schemalagd med, förmiddags- och eftermiddagspass. Viss beredskap kan förekomma i tjänsten Tillträde
Omgående
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-08-03
Urvalet sker löpande.
Ansökan kan skickas till e-postadress:
sami.engstrand@balticseagateway.comKontaktSami Engstrand, Logistik chef, 070-1675290
sami.engstrand@balticseagateway.comFöretagBaltic Sea Gateway AB
AdressBaltic Sea Gateway AB
Fredriksskans
80647 GÄVLE
KontorsadressFredriksskans
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 026-175070
E-postadress:
sami.engstrand@balticseagateway.com Jobbnummer 2341628
Observera att sista ansökningsdag har passerat.