Kundansvarig/HR-administratör
PerformIQ Work AB / Ekonomiassistentjobb / Örebro
2017-09-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundansvarig/HR-administratör" (publicerad 2017-12-19) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos PerformIQ Work AB i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Tjänstebeskrivning
Är social och strukturerad egenskaper som utmärker dig som person? Förstår du vikten av att vara förtroendeingivande och serviceinriktad i din yrkesroll?
Då kan tjänsten som kundansvarig hos Assistansbolaget vara rätt tjänst för dig!
Till Assistansbolaget söker vi nu en kundansvarig. Tjänsten innebär att du ansvarar för administrationen kring kunderna och dess assistenter. Du kommer ha ett övergripande ansvar för kundernas aktiviteter, att dessa följer budget samt upprätthåller rätt kvalitet och standard. Du har också ett personalansvar där lönerapportering och administration kring assistanstimmar är en del av arbetsuppgifterna. Vidare är du också den personen som leder rekrytering och bemanning av personal, håller i uppföljande medarbetarsamtal och personalmöten.
Vi ser att du har god vana av att arbeta med kundkontakter och förmåga att skapa långsiktiga relationer. Du gillar att vara spindeln i nätet där du har kontakt med föräldrar, vårdnadshavare samt arbetsledare. På ett professionellt sätt tillsammans med dessa aktörer och personen med funktionsnedsättning, ser du till att de får den assistans de behöver. Det ingår en del resor i arbetet, men nästan aldrig övernattningar.
I ditt team kommer du ha tillgång till löneansvarig, jurist och informatör. Det finns alltid någon att vända sig till i arbetet. Hos Assistansbolaget arbetar man som ett lag och hjälper alltid varandra. Du kommer till exempel att: - Vara ansvarig för rekrytering och bemanning av assistanspersonal - Leda personalmöten och medarbetarsamtal - Leda kvalitetsarbeten inom verksamheten
Tjänsten passar dig som sätter individen i fokus vill komma in hos ett familjärt företag och som förstår vikten av långsiktighet.
Krav på person
Vi söker dig som har erfarenhet från personalansvar och service, vi ser att det som starkt meriterande om du tidigare jobbat eller har annan personlig erfarenhet av assistans. Du som söker har en akademisk utbildning som personalvetare eller likvärdig arbetslivserfarenhet.
För att lyckas i rollen som Kundansvarig krävs vidare:
• Att du letar efter långsiktighet i din yrkesroll
• Att du innehar B-körkort
• Att du utmärker dig som en social och utåtriktad person
• Att du tycker om att ta ett stort ansvar
• Att du tycker om personlig kontakt och har lätt för att skapa goda relationer
Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet. Berätta vilken aktivitet du utövat, på vilket sätt det har format dig som person samt hur du tror att detta påverkar dig i en roll som Kundansvarig.
Övrigt
Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 8-16.30 (med en del möten och aktiviteter kvällstid)
Plats: Örebro
PerformIQ - rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Camilla Aurell på 073-353 75 41. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Sökord: kundansvarig, HR-administratör, personalansvarig, samordnare, budgetansvarig
Företagspresentation
Assistansbolaget i Sverige AB är inte störst på marknaden. Men det är heller inget vi strävar efter. Vi är tillräckligt stora för att kunna erbjuda dig personlig service och personlig assistans samtidigt som vi har både juridiska och ekonomiska muskler när det behövs. Bred och djup kunskap och väldigt många erfarenheter plus ett stort engagemang ger oss en gedigen plattform att stå på. Vi kan det vi gör helt enkelt!
All assistans bygger på ett individuellt upplägg tillsammans med våra kunder. Dessutom får du som kund en personlig kundansvarig som sköter alla detaljer kring din assistans och den arbetsmiljö som assistenterna vistas i. Hos oss arbetar idag ca 1120 personer. 1100 av oss är assistenter som finns till för att du ska kunna få en vardag fylld av nya möjligheter. Ett tjugotal av oss arbetar som informatörer, jurister, ekonomer, administratörer och kundansvariga. Vi har även arabisktalande personal. Vi stöttar dig, företräder dig och hjälper dig att tolka krångliga beslut eller svåra blanketter. Vi ser också till att hitta rätt assistent som passar dig, din person och dina behov.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-09-08ErsättningFast lön + provision
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-09
Ange följande referens när du ansöker: 2975
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCamilla Aurell
aurellcamilla@gmail.comFöretagPerformIQ Work AB
AdressPerformIQ Work AB
Sveavägen 159
11346 Stockholm
KontorsadressSveavägen 159
Jobbnummer 3687025
Observera att sista ansökningsdag har passerat.