Kund- och personalansvarig
Assistans För Dig I Sverige AB / Administratörsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Umeå,
Vännäs,
Nordmaling,
Vindeln,
Robertsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Assistans För Dig I Sverige AB i Umeå,
Vindeln,
Örnsköldsvik,
Skellefteå,
Kramfors eller i
hela Sverige Assistans för dig är landets största familjeföretag för människor som behöver personlig assistans. Vår ambition är att erbjuda våra kunder den absolut bästa personliga assistansen! Det bygger på ett stort engagemang hos våra medarbetare, att vi är lyhörda för våra kunders behov och alltid ger ett personligt bemötande. Det bygger också på en bred kunskap inom relevant lagstiftning, ekonomi och sociala frågor. Det är så vi vill bygga ett tryggt och hållbart företag - och hjälpa våra kunder med precis den assistans de behöver. Vill du också göra skillnad?
Assistans för dig fortsätter växa och vi söker därför ytterligare en kund- och personalansvarig till vårt kontor i Umeå. Rollen som kund- och personalansvarig innebär två huvudsakliga funktioner. Dels rollen som ansvarig för den personliga assistansen för kunden och dels rollen som arbetsgivare för kundens personliga assistenter. Denna dubbelsidiga roll kan vara svår men också spännande och utvecklande.
Som kund- och personalansvarig har du bland annat ett välutbyggt intranät, en akutbemanningsfunktion och en löneadministration till din hjälp för att hålla rätt kvalitet i dina omkring 15-20 assistansuppdrag. Assistans för dig:s ambition är att ge dig som kund- och personalansvarig så mycket kvalitativ tid som möjligt med kunden och dennes personliga assistenter. På så vis attraherar vi både kunder och assistenter, men också kompetent personal till vår administration.
Arbetsuppgifterna är varierande men de huvudsakliga momenten kommer innefatta:
• Kontakt med dina kunder kring samordning av den personliga assistansen
• Rekrytering, schemaläggning och arbetsledning av personliga assistenter
• Social dokumentation och systematiskt arbetsmiljöarbete
• Kontakt med kommuner, Försäkringskassan och andra myndigheter
Vi söker dig som är driven, empatisk och engagerad. Du har en relevant teoretisk bakgrund som exempelvis socionom, beteendevetare eller personalvetare. För kunskapsbreddens skull ser vi gärna att du har någon relevant kompetens som vi inte redan har. Det är en stor fördel om du även har erfarenhet inom området personlig assistans och att du känner till relevant lagstiftning. Närmare 100 av våra kunder är barn och många, både vuxna och barn, har autism, så har du erfarenhet av dessa grupper är det ett plus.
Tjänsten är heltid, företrädesvis kontorstid måndag - fredag och tillträde sker efter överenskommelse. Arbetstiderna är vanligtvis 08:30-17:00. Våra kunder kan inte alltid ses/samtala på dessa tider så därför önskas en viss flexibilitet i rollen som kund- och personalansvarig. Inrikesresor kan förekomma i arbetet. B-körkort och körvana krävs.
Har du det som krävs för att bli kund- och personalansvarig hos Assistans för dig? Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjlighet till personlig utveckling, där du som kund- och personalansvarig utgör en av nyckelspelarna på företaget. Eftersom företaget är ungt och växer snabbt, finns en stor möjlighet att påverka i såväl stora som mindre frågor. Vi söker dig som har något extra och erbjuder löneutveckling relaterad till prestation. Välkommen med din ansökan!
Förtroendevald i Akademikerföreningen är Sofia Hansén telefonnummer: 08 572 366 20.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2019-03-22ErsättningMånatlig löneutbetalning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-04-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJoel Friberg 08 572 366 16
FöretagAssistans för dig i Sverige AB
AdressAssistans för dig i Sverige AB
Östra Rådhusgatan 6
90326 Umeå
KontorsadressÖstra Rådhusgatan 6, 903 26 Umeå
Jobbnummer 4685633
Observera att sista ansökningsdag har passerat.