Kredithandläggare/Ekonomiassistent
ADD Business Support i Sverige AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos ADD Business Support i Sverige AB i Stockholm,
Örebro,
Haparanda eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2009-11-11Om företagetADD Business Support är ett ungt och innovativt affärsserviceföretag som erbjuder kvalitativt affärsstöd till små och medelstora företag inom olika branscher. Vi har stor erfarenhet och kompetens inom bland annat ekonomistöd, företagsutveckling, marknadsföring/kommunikation, försäljning och affärseffektivisering. Vi utökar nu vår tjänsteportfölj med factoring.
Arbetsuppgifter/tjänstebeskrivning
Kredithandläggare/Ekonomiassistent
Som kredithandläggare hos oss har du ett personligt ansvar för avtalskunder. Detta innebär att du ska administrera deras kundreskontra samt tillhandahålla finansiering genom köp och/eller belåning av kundfordringar. Tjänsten ställer stora krav på social förmåga, stresstålighet samt att du är självgående och har en stor känsla för service.
ADD Business Support har högt uppsatta mål på kundnöjdhet och kvalité, detta ställer höga krav på vår personal i form av ansvarstagande, engagemang och kunskap.
Dina främsta arbetsuppgifter blir att;
• handlägga inkommande fakturor från klienter genom att genomföra kreditkontroll,
• ta kreditbeslut för de kundfordringar som ska köpas eller belånas.
Till dina uppgifter hör även att;
• bevaka inbetalningar och följa upp obetalda fakturor med påminnelser och kravbrev,
• lägga upp och ansvara över nya klienter,
• svara på frågor från fakturamottagare och klienter,
• annat administrativt kundreskontraarbete samt förekommande bokförings- och ekonomiassistent
Vi söker dig som är
ADD Business Support prioriterar och värdesätter egenskaper som hög servicenivå och integritet och att du trivs med att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Att du även har samarbetsförmåga ser vi som en självklarhet.
Du skall därför ha;
• ett socialt framåt och kundorienterat sätt,
• känna dig trygg i kundbemötande,
• trivas i samarbete med andra,
• initiativförmåga och vara stresstålig,
• god datavana (meriterande om du har erfarenhet från något ekonomisystem)
Som person är du;
• noggrann och strukturerad,
• har lätt för att samarbeta och är tydlig i din kommunikation,
• har ett stort engagemang och hög arbetsmoral.
Utbildning och erfarenhetDu ska ha gått ekonomilinjen på lägst gymnasienivå (eller liknande) samt ha minst två (2) års erfarenhet av kundreskontraarbete med mycket kundkontakter. Meriterande om du tidigare har arbetat med kreditgivning och finansiering. Dessutom är det meriterande om du har erfarenhet av Aptic programvara (Aptic Edge och Edge Factoring) och av Creditsafe kreditupplysning. Du har även goda kunskaper i Visma SPCS administration, Visma lön och Office paketet, framförallt Excel.
Sista ansökningsdatum är 2009-12-15
Varaktighet/Omfattning
Tjänsten är på deltid (50-75%)
TillträdeJanuari 2010
ErsättningFast lön enligt överenskommelse.
Arbetsplats
Stockholm, centralt.
Så ansöker duVänligen skicka din ansökan till:
r.amin@addbusiness.seKontaktperson för detta jobbRaber Amin, 073-707 46 00, 08-23 28 00.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Deltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-12-15
Ansökan kan skickas till e-postadress:
r.amin@addbusiness.seKontaktRaber Amin, Verksamhetsansvarig, 073-707 46 00, 08-232800 (kontor),
r.amin@addbusiness.seFöretagADD BUSINESS SUPPORT I SVERIGE AB
AdressADD BUSINESS SUPPORT I SVERIGE AB
BARNHUSGATAN 4 4 TR
11123 STOCKHOLM
KontorsadressBARNHUSGATAN 4 4 TR
STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-23 28 00
Faxnummer: 08-501 093 06
E-postadress:
info@addbusiness.se Jobbnummer 535213
Observera att sista ansökningsdag har passerat.