Kravhanterare/Business Analyst till TeliaSonera
Bravura / Datajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Öckerö eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Publiceringsdatum2016-01-20FöretagetTeliaSonera hjälper miljontals människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt genom att tillhandahålla nätanslutning och telekommunikationstjänster. De erbjuder dig en stor spelplan med lokal, internationell och kulturell mångfald där dina idéer värderas högt och belönas. TeliaSonera erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter samt att du får vara med på en spännande resa i deras förändringsarbete. Denna tjänst är placerad i fina lokaler centralt i Göteborg. Tjänsten är en så kallad hyrrekrytering, vilket betyder att du initialt under cirka sex månader är anställd av Bravura och uthyrd till TeliaSonera. Målsättningen är att du efter perioden ska bli anställd direkt av TeliaSonera.
Dina arbetsuppgifterDitt huvudsakliga ansvarsområde handlar om att starta upp ett nytt internt område/team inom incidenthantering och uppföljning. Arbetet sker idag manuellt, men företaget har nyss köpt in ett kravhanteringssystem vid namn ServiceNow, där implementering påbörjats. Dina arbetsuppgifter består till stor del av att agera kravhanterare gällande detta system och fånga upp verksamhetens behov. Det är även din roll att avgöra om föreslagna åtgärder är utförbara. Du har stora kontaktytor och dina främsta interna kontakter består av produktägare. Rollen innebär även till viss del vidareutveckling av gränssnitt inom Java och JavaScript. Du kommer att ha stort eget ansvar och möjlighet att utveckla såväl produkten, verksamheten och din roll.
KvalifikationerUtbildning: Eftergymnasial utbildning inom Data/IT
Erfarenhet: Tidigare arbetslivserfarenhet inom vidareutveckling av ärendehanteringssystem och/eller ITSM (IT Service Management), erfarenhet av att arbeta med agil arbetsmetod
Övriga krav: Du talar och skriver obehindrat på svenska, mycket goda kunskaper i engelska
Meriterande: Kunskaper i ServiceNow, Java, JavaScript, databaser och Web services
För att trivas och lyckas i denna roll är du en analytisk person då du har förmågan att tänka abstrakt och komplext. Du har lätt för att lyssna in behov för att sedan omvandla dessa till lösningar. Du är flexibel, välkomnar förändringar och du har förmåga att utmana din omgivning samt komma med förslag och idéer. Vidare är du en person som är trygg i dig själv, har självförtroende i kontakt med nya människor samt god kommunikativ förmåga. Din strategiska sida kommer att komma väl till användning då det uppskattas att du tänker långsiktigt och ser till verksamheten bästa. Stor vikt kommer att läggas på din personliga lämplighet för denna roll.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 031-788 09 83
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar. Välkommen att söka!
Sökord: IT, teknik, BA, Business Analyst, Systemutvecklare, utvecklare, lösningsarkitekt, ITSM, ServiceNow, Göteborg
Varaktighet, arbetstid
• , Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAmanda Rydqvist 08-40024050
amanda.rydqvist@bravura.seFöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 1480
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2626356
Observera att sista ansökningsdag har passerat.