Koordinator, Fortum, Stockholm/Göteborg

Retail Knowledge / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Retail Knowledge i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Fortums syfte är att skapa energi som gör livet bättre idag och för kommande generationer. Fortums verksamhet är inriktad på CO2-fri och effektiv el- och värmeproduktion. Företaget erbjuder även energirelaterade produkter och experttjänster till privatkunder, industrikunder och energiproducenter. Fortums huvudmarknad är Norden, Baltikum, Ryssland och Polen. Under 2014 omsatte Fortum (exklusive den sålda nätverksamheten) 4,1 miljarder euro och det jämförbara rörelseresultatet var 1,1 miljarder euro. Vi sysselsätter cirka 8 000 personer. Fortums aktie handlas på Nasdaq Helsingfors. www.fortum.se

Vi söker nu en Koordinator till Fortums Shop-in-Shop verksamhet i Göteborg, du utgår ifrån Stockholm alt. Göteborg.

Fortum Shop-in-Shop som drivs av Celectus är ett unikt Nordiskt koncept som innebär relationsskapande direktförsäljning av elprodukter och tjänster till konsumenter. Försäljningen sker genom semipermanenta försäljningsställen på olika köpcenter i Sverige. Vår säljfilosofi kännetecknas av en brinnande vilja att hela tiden utvecklas som människa och som professionell säljare. Vi tror på att möta kunderna på ett pålitligt, öppet och frimodigt sätt. Vi har ett "sista meterns" tankesätt som bygger på insikten, att kunden alltid ska lämna försäljningssituationen med ett leende, och naturligtvis ett avtal.
Vi söker nu till Göteborgsområdets säljställen en koordinator. Din roll blir att stötta Teamleader, vars ansvar är att leda och coacha teamet.
Om jobbet:
Som koordinator kommer du att arbeta som support till Teamleader. Rollen innebär även att du kommer agera support åt företagsledningen vid behov och vara delaktig i hela Celectus arbetsupplägg för Fortum Shop-in-Shop i Sverige. Du kommer att rapportera direkt till Kim Lehtola, ansvarig för hela affärsområdet.

Tillsammans med IT-samordnare säkerställer du att tekniken i våra "Stands" fungerar och vara uppdaterad i dessa verktyg. Du blir länken mellan Celectus Head office, Teamleader och samarbetspartners såsom monterleverantör, hyresvärdar, monterbyggare, ICT företag och rekryteringsföretag. Du kommer också att boka resor, koordinera möten och närvara på mässor samt ansvara för samordningen av introduktion av nyanställda.
Du ska kunna slutförhandla hyresavtal, kartlägga nya affärsställen, göra kvalitetskontroller på affärställen, se till att all administration är enl. föreskrift i våra sälj monters, finnas på plats och säkerställa uppställningar av våra sälj monters samt sköta all administration på kontoret. Det är även koordinatorns ansvar att ta fram underlag och beräkna provision.

Hurdan är Du?
För att lyckas i rollen som koordinator krävs en mycket god förmåga att se till organisationens- och verksamhetens bästa. Du ser helheten och har en god förmåga att prioritera bland arbetsuppgifterna. Eftersom du parallellt supporterar flera personer behöver du vara stresstålig, ha en god prioriteringsförmåga samt vara strukturerad. Vidare har du en förmåga att agera lyhört och uppmärksamt för andras synpunkter, kompetens och prestationer vilket bidrar till framgång och samarbete. Då tjänsten kräver någon som är självgående vill vi gärna att du ger ett konkret exempel i din ansökan där denna kompetens tydligt framkommer.

Rollen är servicebetonad och du kommer att arbeta i en miljö med högt tempo som förutsätter att du är en koordinator ut i fingerspetsarna samt att du har en prestigelös och lösningsfokuserad attityd.

Den vi söker skall ha:
Mycket goda kunskaper i IT och Excel
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift eftersom du förväntas kommunicera såväl nationellt som internationellt. Finska är meriterande.
Arbetat i CRM, ERP, Ekonomi, tids-, skift- och lönehanterings-system.
Ett antal resdagar om året ingår i tjänsten

Start: Snarast
Omfattning: Heltid
Ort: Stockholm alt. Göteborg
Lön: Enl. ök.

Vi tror på en positiv och utvecklingsfrämjande företagskultur, där feedback har en central roll i framgången. Viljan att vara bäst, smidighet och handlingskraftighet är värderingar som vi tror på, och för att lyckas bör du instämma i dessa.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2015-08-05

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Zuzana Cisternas

Företag
Retail Knowledge

Adress
Retail Knowledge
Nybrogatan 7
11434 Stockholm

Kontorsadress
Nybrogatan 7

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2378229

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Retail Knowledge

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Retail Knowledge: