Koordinator

Bring Frigoscandia Supply chain management / Kontorsjobb / Helsingborg
2009-08-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Koordinator" (publicerad 2010-03-31) ⬅️


Visa alla kontorsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bring Frigoscandia Supply chain management i Helsingborg

Affärsområde Supply Chain Management verkar som en 4PL aktör och har bl.a. det globala ansvaret för de fysiska- administrativa- och finansiella flödena från ett 120-tal producenter i huvudsak inom, men även utanför Norden till strax under 300 IKEA varuhus runtom i världen. De fysiska logistiktjänsterna köps upp från olika logistikpartners. Dessa är lokaliserade i Sverige, Italien,Spanien, Belgien, UK, Schweiz, Australien, Canada, Ryssland, Japan samt på två ställen i USA. Affärsområde SCM omsatte 2008 ca 596 milj kronor.
Då vi kommer att utöka vår verksamhet med ytterligare en kund söker vi nu en Koordinator med placering i Helsingborg.
Som Koordinator på Bring Frigoscandia, affärsområde SCM, kommer du i huvudsak att ansvara för all kundkontakt och inkommande order ifrån aktuell kund.
I befattningen som koordinator ingår framförallt ett ansvar gentemot kund gällande allt ifrån försäljning, uppföljning, information & reklamationer samt att vara huvudsaklig kontaktperson för vårt lager i allt löpande.
För att lyckas i detta arbete är det är viktigt att du som söker har vana vid att arbeta direkt gentemot kund, gärna med bakgrund i transport/logistik branschen. Du måste vara serviceinriktad med stort kundfokus, samt stresstålig. Du måste ha intresse för andra människor och kunna arbeta med både intern och extern personal. Arbetet är variationsrikt och det är viktigt att du har förmåga att prioritera och organisera ditt arbete självständigt för att kunna trivas på denna tjänst.
Du som söker skall ha högskoleutbildning alt. dokumenterad arbetslivserfarenhet inom aktuellt område. Du måste tala och skriva både svenska och engelska flytande. God datorvana är ett måste och vana vid att arbeta med vårt affärssystem M3 (Movex) samt ytterligare språkkunskaper är meriterande.
OBS! Vi har ingen möjlighet att ta emot ansökningar på annat sätt än via nedanstående länk. Eventuella ansökningar via post eller mail kommer därför att återsändas.
Vill Du veta mer om tjänsten är Du välkommen att ringa Johan Lundqvist +46 42 178366 alt. +46 708 642091. Då urvalet sker löpande ber vi dig söka omgående, dock senast 2009-08-26 genom att klicka på "skicka din ansökan" och följa instruktionerna.

Publiceringsdatum
2009-08-06

Arbetstider och omfattning
prov-/tillsvidareanställning

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-08-26
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Bring Frigoscandia Supply chain management

Adress
Bring Frigoscandia Supply chain management
Landskronavägen 9-21
25109 Helsingborg

Jobbnummer
486915

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bring Frigoscandia Supply chain management

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bring Frigoscandia Supply chain management: