Kontorsvaktmästare

Göteborgs stad., Miljöförvaltningen / Vaktmästarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla vaktmästarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs stad., Miljöförvaltningen i Göteborg

Vill du vara med och arbeta för en hållbar stad och en god livsmiljö i Göteborg? Miljöförvaltningens uppdrag är att vara drivande i stadens miljöarbete. Som myndighet arbetar vi med miljötillsyn och livsmedelskontroll för att skydda människors hälsa och miljön. Vi har också i uppdrag att leda, samordna och följa upp strategiska program och planer för hur staden ska arbeta för att nå miljömålen. Göteborg arbetar för att blir en attraktiv och hållbar stad där vi gemensamt skapar en bättre framtid för alla. Utmaningen är att göra detta samtidigt som staden ska växa och näringslivet utvecklas. Därför arbetar vi för att hitta de bästa lösningarna på lång sikt. Våra kunniga och engagerade medarbetare är miljöförvaltningens främsta tillgång. Vi uppmuntrar ett nyfiket och reflekterande arbetssätt där vi lär oss av våra egna och andras framgångar och misstag. Tillsammans driver vi nu ett utmanande utvecklingsarbete för att säkra att vårt arbete har önskade effekter och för att skapa en ännu bättre arbetsplats.

Publiceringsdatum
2016-09-23

Arbetsuppgifter
Vi söker en kontorsvaktmästare till funktionen för fastighet och inköp. Uppdraget innehåller flera ansvarsområden och arbetsuppgifter där du bland annat ansvarar för att våra lokaler, våra möbler och vår tekniska utrustning är i gott skick. Du är kontaktperson gentemot vår hyresvärd och anmäler fel och brister i fastigheten och har kontakt med entreprenörer som utför service och reparationer. Vissa mindre reparationer utför du själv. Du har hand om förvaltningens brandskydd, larm- och passersystem. Du ser till så att vi har de kontorsvaror vi behöver och tar emot och kvitterar leveranser. Du sköter om våra bilar och cyklar. I uppdraget ingår även att anordna med fika för hela förvaltningen varje torsdag samt se till så att det finns porslin och annan utrustning i våra lunchrum.

Kvalifikationer
Du har en gymnasieutbildning och erfarenhet från liknande uppdrag. Du ser vad som behöver göras, planerar och tar ansvar för att det blir gjort och samtidigt håller du en hög servicenivå. Arbetet innebär att du arbetar både självständigt och tillsammans med dina kollegor. Du trivs med praktiska arbetsuppgifter samtidigt som du har en administrativ förmåga. Du är van att hålla många bollar i luften och du tar snabba beslut och omprioriterar vid behov. Du har IT- kompetens och sätter dig lätt in i nya system. Arbetet är fysiskt krävande då det förekommer en del tunga lyft. Körkort lägst klass B är ett krav.
Intervjuer sker löpande under ansökningstiden och om vi bedömer att du är intressant för uppdraget så får du genomgå ett personlighetstest.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-10
Ange följande referens när du ansöker: A610682
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Ström, Enhetschef 031-3683849

Facklig kontakt
Jennie Hulth, Vision 031-368 38 59
Peter Krahl Rydberg, Saco 031-3683791

Företag
Göteborgs stad., Miljöförvaltningen

Adress
Göteborgs stad., Miljöförvaltningen
Box 7012
40231 Göteborg

Kontorsadress
Karl Johansgatan 23

Jobbnummer
3064668

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs stad., Miljöförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs stad., Miljöförvaltningen: