Kontorskoordinator till Adecco i Göteborg

Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Är du en "doer" som tycker om att jobba i en koordinerande och serviceinriktad roll? Är du initiativtagande, strukturerad och gillar att arbeta med människor? Adecco söker nu nästa stjärna som vill arbeta som kontorskoordinator till vårt kontor i Göteborg.

Om Adecco

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer.

I Göteborg är vi cirka 50 medarbetare som tillhör olika affärsområden inom Adecco Group. Till vårt kontor kommer kunder, medarbetare, deltagare, kandidater, leverantörer och andra samarbetspartners dagligen. Vi sitter i ljusa centrala lokaler på Östra Hamngatan i Göteborg och nu när vår stjärna i receptionen skall gå i pension söker vi efter en ny kollega som kan fortsätta leverera service på hög nivå till alla kollegor och besökare.

Publiceringsdatum
2018-04-15

Om tjänsten
I rollen som kontorskoordinator kommer du främst att sköta Adeccos reception i Göteborg. I din roll arbetar du kontorstider och kommer att vara den som koordinerar och hanterar de frågor som rör alla affärsområden på kontoret. Det är en bred roll med fokus på administration, service och praktiska frågor som exempelvis se till att fredagsfrukosten är framställd och bortplockad och att diskmaskinen är igång under veckan.

Andra exempel på arbetsuppgifter är:

• Ta emot besökare och inkommande samtal
• Ansvara för post och pakethantering
• Felanmälan och kontakt med samtliga leverantörer (exempelvis städbolag, fastighetsägare och återvinning)
• Inköp av livsmedel och kontorsmaterial
• Supporter till övrig organisation
• Hålla ordning och reda i lokalerna
• Planering och förberedelser inför möten och event

Du kommer att använda dator och telefon som främsta arbetsverktyg.

Om dig

För att bli framgångsrik i rollen ser vi att du har ett intresse att arbeta inom ett företag som är målinriktat och att du vill arbeta i en organisation som har ett högt arbetstempo. För att trivas hos oss behöver du tycka om att arbeta med olika typer av människor och drivas av att ha många olika kontaktytor. Vidare ser vi att du tycker om att ha en roll som innefattar ett flera ansvarsområden och är bekväm i att arbeta både självständigt och i samarbete med andra. Du bör ha ett administrativt ordningssinne och förmågan att prioritera vad som är viktigast för stunden. Har du en positiv och professionell framtoning, erfarenhet av att arbeta i en reception med en hög servicenivå och god kundkontakt är du rätt person för denna tjänst.

Viktigt för tjänsten är:

• Receptionsvana samt erfarenhet av serviceorienterade roller
• Att du kan behärska svenska och engelska i tal och skrift
• Tidigare arbetat i Officepaketet

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om anställningen

Tjänsten som kontorskoordinator är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Uppdraget är långsiktigt utan något planerat slutdatum. Du kommer att erbjudas en tillsvidareanställning med 6 månaders prövotid hos Adecco Sweden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan

Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig Team Leader Linus Eng via 031 - 725 45 49.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Receptionist, Adecco, Göteborg, Service, Kontor, Administration

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sandra Strindeborn sandra.strindeborn@adecco.se
Linus Eng linus.eng@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
4083682

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: