Kontaktcenterchef till Danderyds kommun

Danderyds kommun, Kontaktcenter / Chefsjobb / Danderyd
2025-01-29


Visa alla chefsjobb i Danderyd, Solna, Sundbyberg, Lidingö, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Danderyds kommun, Kontaktcenter i Danderyd

Vill du vara med och påverka hur kommunens service är mot våra invånare? Kommunens kontaktcenterchef kommer gå i pension under 2025 och det är dags för oss att rekrytera vår nästa kontaktcenterchef!

Kontaktcentret finns i fräscha lokaler i Mörby Centrum och ger service till medborgare och företag via digitala kanaler, telefon samt personliga besök. Under 2017 gjorde vi en resa till ett modernt kontaktcenter som vi idag är väldigt stolta över. Men än är vi inte i mål utan vill fortsätta utvecklas, effektivisera och underlätta för Danderydsborna att genom ökad tillgänglighet och god service, få hjälp med sina ärenden.

Vi letar efter en trygg chef som lyfter sina medarbetare och leder arbetet mot uppsatta mål. Välkommen in i teamet, vår gemenskap, här gör vi skillnad varenda dag!

Publiceringsdatum
2025-01-29

Arbetsuppgifter
I rollen som kontaktcenterchef har du verksamhet-, budget- och personalansvar, på enheten arbetar 7 medarbetare. Du leder det systematiska utvecklingsarbetet i enlighet med uppsatta mål. Din roll innebär också att ansvara för medarbetarnas utveckling, systematiskt arbetssätt, kvalitet i den dagliga verksamheten samt digitalisering och effektivisering.

Tillsammans med medarbetarna säkerställer du att enheten hanterar första kontakten för inkommande ärenden i kommunen på ett så effektivt sätt som möjligt. Utöver att hantera en första kontakt har kontaktcenter idag uppdrag från samtliga förvaltningar att avlasta och lösa vissa ärenden direkt i första kontakten. I syfte att säkerställa en viss kunskapsnivå hos medarbetarna genomförs olika utbildningsinsatser inom de olika områden kontaktcenter kan komma att hantera.

Rollen innebär samarbete med alla förvaltningar i Danderyds kommun samt externa parter. Det kan också komma in nya uppdrag till kontaktcenter som kontaktcenterchef behöver sätta sig in i och skapa processer kring på enheten. Kontaktcentrets kunskap om Danderydsbornas behov och önskemål är också en viktig del i utvecklingen av kommunens service och tjänster. Du arbetar ständigt med att enheten ska stimulera kommunens förvaltningar till utveckling av god service, medborgarperspektiv och effektiv ärendehantering på operativ nivå.

Enheten tillhör avdelningen för digitalisering och säkerhet, du kommer att ingå i avdelningschefens ledningsgrupp tillsammans med tre andra enhetschefer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• relevant högskoleutbildning alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• erfarenhet av liknande roll med verksamhet-, budget- och personalansvar
• god förmåga att uttrycka dig på såväl svenska som engelska i tal och skrift
• god förståelse för vad arbete i en politisk styrd organisation innebär
• god systemvana och digital kompetens

Det är meriterande om du har erfarenhet av rollen som kontaktcenterchef eller motsvarande inom offentlig sektor.

Rollen som kontaktcenterchef ställer höga krav på din förmåga att vara strukturerad. Du arbetar enligt en tydlig process samt organiserar ditt och enhetens arbete väl. Du leder med tillit på ett sätt som engagerar och motiverar dina medarbetare, och är mån om att alla medarbetare vill vara med på tåget. När utmaningar uppstår är du en trygg och stabil ledare som är säker i osäkra sammanhang och coachar medarbetarna på ett konstruktivt sätt. Du värderar samarbete lika högt som vi med ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet.

Inför nyanställning utför Danderyds kommun utökad bakgrundskontroll. Mer information om den processen lämnas när det blir aktuellt. Provanställning kan komma att tillämpas.

ÖVRIGT
Danderyds kommun strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med många trevliga och kunniga medarbetare. Besök gärna vår jobbportal https://www.danderyd.se/ovriga-verksamheter/jobb/ om du vill veta vad våra chefer säger om kommunens uppdrag och utvecklingen framåt. Här kan du också samla information, bland annat om våra förmåner. Mer information om vår verksamhet hittar du på www.danderyd.se.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Danderyds kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande önskar vi att du skickar in din ansökan digitalt enligt ovan.

Betyg och övriga handlingar tar du med vid en eventuell intervju.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C231123".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Danderyds kommun (org.nr 212000-0126)

Arbetsplats
Danderyds kommun, Kontaktcenter

Kontakt
Digitalisering- och utvecklingschef
Patrik Hansson
patrik.hansson@danderyd.se
08 568 910 26

Jobbnummer
9131456


Prenumerera på jobb från Danderyds kommun, Kontaktcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Danderyds kommun, Kontaktcenter: