Kontaktcenterchef

Upplands-Bro kommun / Ekonomichefsjobb / Upplands-Bro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Upplands-Bro, Järfälla, Sollentuna, Upplands Väsby, Sigtuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Upplands-Bro kommun i Upplands-Bro, Upplands Väsby, Håbo, Stockholm, Huddinge eller i hela Sverige

Upplands-Bro kommun är en kommun på frammarsch där utveckling står i centrum. Vi välkomnar dig till en arbetsplats där ledorden i vårt arbete och förhållningssätt är Helhetssyn, Engagemang och Professionalitet.

Kontaktcenterchef till ett av Sveriges bästa kontaktcenter
Kontaktcenter består av 18 medarbetare och tillhör Kommunikationsstaben. Verksamheten finns i Kungsängen och i Bro. I uppdraget ingår att dagligen säkerställa att kommunens invånare, besökare och företag får råd och vägledning i allehanda frågor. Kontaktcenter handlägger även ärenden som parkeringstillstånd, skolskjuts, VA och avfall, färdtjänstutredningar och markupplåtelse. Våra kontaktvägar är telefoni, mejl, e-tjänster, sociala medier och reception. Ingen dag är den andra lik. Vi är mycket händelsestyrda, när något händer i någon av kommunens verksamheter påverkar det kontaktcenter direkt. Det kan vara en händelse på en förskola, en vattenläcka eller en het debatt i sociala medier. Det genererar många kontakter vilket medför att vi får prioritera om vår verksamhet och fokusera på de frågor som kommer in. Upplands-Bro kommun är ett finskt förvaltningsområde som administreras av Kontaktcenter.

ARBETSUPPGIFTER
Så här beskriver vår nuvarande kontaktcenterchef arbetet:

Arbetet är oerhört varierande, utvecklande och intressant. Som chef för Kontaktcenter har jag personal- budget och arbetsmiljöansvar. I min roll har utvecklings- och förändringsarbete en stor betydelse som utveckling av arbetssätt, kvalitet och processer för bästa service till kommunens invånare.
Kontaktcenter är en del av helheten och det är viktigt att skapa goda relationer med kontoren och deras avdelningar för ett kvalitetssäkrat och resurseffektivt arbetssätt.
Min roll har till stor del varit operativ och genom ett nära ledarskap har jag främjat engagemang och delaktighet tillsammans med mina medarbetare.

Kontaktcenter präglas av ett öppet klimat och medarbetarna har stor kompetens, driv och serviceförmåga.

Kontaktcenters mål är att göra det lättare att vara Upplands-Bro bo. Vi strävar efter hög tillgänglighet och vill med ett genuint engagemang bidra till att våra invånare får svar på frågor och ärenden vid första kontakten.
Kontaktcenter har under de tre senaste åren placerat sig som topp sju i Sverige och som bästa Stockholmskommun i kundundersökningen Kommunens kvalitet i korthet och har vunnit SM i Contact Center.

KVALIFIKATIONER
För att klara av det här arbetet behöver du vara driven och stabil, en god kommunikatör och se helheten i allt du gör samt ha en coachande ledarstil. Vi ser även att du har en universitetsexamen eller liknande, gärna erfarenhet av ledande befattning och gärna erfarenhet från kontaktcenterverksamhet. Om du har intresse för IT som möjliggör jobbet så är det ett plus.

Du rapporterat till Kommunikationschefen, Sara Eklind.

För att trivas på kontaktcenter är det viktigt att du har passion att hjälpa andra. Du ska ha service i och ledarskap i blodet.

Läs mer om kontaktcenter, http://www.upplands-bro.se/kontaktcenter

I denna rekrytering väljer vi att bedöma utan cv eller personligt brev, vi ber dig därför vänligen att inte ladda upp några dokument. Du söker till tjänsten genom att besvara på några korta frågor som kommer upp när du trycker på ansök knappen. Vi vill på så vis ge dig möjlighet till en enkel jobbansökan och oss möjlighet att utvärdera våra kandidater på lika villkor.

Önskar du ytterligare upplysningar om rekryteringen är du välkommen att kontakta:
Havva Ilhan, 072 178 83 54, havva.ilhan@upplands-bro.se

Anställningsform: Tillsvidare

Tillträde: Enligt överenskommelse

Lön: Individuell lönesättning

Tjänsten kommer att tillsättas under förutsättning att erfordliga beslut fattas. Intervjuer sker löpande under ansökningsperioden.

Fackliga företrädare: Vision, Christel Lundqvist:0858169536, Kommunal, Anna Kopparhed:0858169236



Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 6 maj, 2018



När du söker ett jobb hos oss i Upplands-Bro kommun vill vi att du använder dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på "ansök" längst ned i annonsen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-04-18

Ersättning
månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Upplands-Bro kommun

Adress
Upplands-Bro kommun
furuhällsplan 1
19681 kungsängen

Kontorsadress
furuhällsplan 1

Jobbnummer
4091615

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Upplands-Bro kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Upplands-Bro kommun: