Kontaktcenterchef

Ale kommun, Kommunikationsenheten / Administratörsjobb / Ale
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ale, Alingsås, Vårgårda, Lilla Edet, Essunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ale kommun, Kommunikationsenheten i Ale

Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 300 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

Kontaktcenter ligger under kommunikationsavdelningen, sektor kommunstyrelsen. Din närmaste chef är kommunikationschefen som sitter i förvaltningsledningen. Kommunikationsavdelningen består av kommunikation, i dagsläget fyra medarbetare med specialkompetens inom film, webb, sociala medier, kriskommunikation och grafisk produktion. Kontaktcenter har i dagsläget nio kommunvägledare och teamledare. Verksamheten är placerad i kommunhuset i Nödinge. Lätt att nå via Alependeln.

Målet är att vara en väg in för våra kunder; invånare, brukare och företagare. Övergripande mål att 70 % ska få svar vid första kontakt. Du kommer till en engagerad och kompetent enhet med krav på bred generalistkompetens, ständigt lärande, utveckling och god serviceattityd. De tre sistnämnda är några strategiska fokusområden för att tillsammans med teamledare lyckas utveckla enheten till att bli Sveriges bästa kontaktcenter. Vi jobbar enligt ROSA-metoden för att kvalificera ärendeövertagande och kvalitetssäkra de uppdrag vi redan gör. Enheten ansvarar för kommunens telefoni (UCS), arbetar i ärendehanteringssystemet Artvise och är i uppstart med att jobba mer agilt i lednings- och förbättringsarbetet.


Publiceringsdatum
2019-02-22

Arbetsuppgifter
Kontaktcenterchef ansvarar för övergripande strategisk styrning, ekonomi, medarbetaransvar och kontinuerlig utveckling av verksamheten. Teamledaren ansvarar för den operativa dagliga driften, schemaläggning och planering. Ni jobbar ihop som team för att skapa engagemang, lust att lära, utveckling och goda resultat. Minst hälften av din tid kommer att ägnas åt utvecklingsarbete avseende kvalitet, service/bemötande, uppföljning av ärendehantering och övertag av nya ärenden. Du kommer även att vara delaktig i flera projekt där Kontaktcenter är en viktig del för framgång, initierat av enheten eller på uppdrag av kommunikationschef.

Jobbet innebär en hel del kontakter och uppsökande verksamhet, så vi söker en relationsorienterad, utvecklingsinriktad förändringsledare med förmåga att snabbt sätta sig in i och förstå verksamhetens - såväl som våra kunders - behov. Du har ett tydligt fokus på service och kundnytta. Som person och ledare är du prestigelös, modig och kommunikativ. Du är väl grundad i dina värderingar, leder med tillit och med ett coachande förhållningssätt. Du är kreativ, trygg och stabil i din roll. Du kommer att få stort ansvar och mandat att driva din enhet med strategiskt fokus, utifrån mål och fastlagd budget. Du behöver vara erfaren med att arbeta processorienterat och förstå komplexa sammanhang för att sedan förenkla. Vi ser gärna att du har ett agilt tänkande och arbetssätt.


Kvalifikationer
Du har för tjänsten lämplig akademisk utbildning, du behöver förstå ekonomiska samband och ha dokumenterad erfarenhet, gärna från kundtjänst och som ledare. Du behärskar Office 365 och vi ser gärna att du har erfarenhet av telefoni och ärendehantering. Erfarenhet från offentlig (kommunal) verksamhet är meriterande och underlättar för jobbet, men är inget krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, din ledarstil, förmågor och ditt engagemang.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2019-04-01 Urval och intervjuer sker löpande, så välkommen med din ansökan!.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-03-11
Ange följande referens när du ansöker: A853515
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kenth Åkerman 0303-70 36 41

Företag
Ale kommun, Kommunikationsenheten

Adress
Ale kommun, Kommunikationsenheten
Ledetvägen 6
44980 ALAFORS

Kontorsadress
Ledetvägen 6 ALAFORS

Jobbnummer
4629992

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ale kommun, Kommunikationsenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ale kommun, Kommunikationsenheten: