Konsultuppdrag: Upphandlingskonsult/ Interim inköpskonsult, Stoc

Shaya Solutions AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Shaya Solutions AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Om konsultuppdraget

• Ort: Stockholm
• Varaktighet: 09-mar-2020 - 30-aug-2020
• Ansök senast: 24/2-20
• Omfattning: 100%
• OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.

Uppdragsbeskrivning

Kunden har behov av en inköpskonsult som skall ersätta en avgående strategisk inköpare. Konsulten kommer att arbeta under tiden ny rekrytering pågår.

Konsulten kommer att gå bredvid avgående strategisk inköpare under några veckor för att denne skall kunna överlämna. I uppdraget ingår att självständigt genomföra upphandlingar, direktupphandlingar och förnyande konkurrensutsättningar. Stort fokus kommer att ligga på att vara mottagare i överlämningsprocessen från avgående inköpare för att sedan förvalta och lämna över till ny inköpare.

Konsulten förväntas driva och genomföra upphandlingar självständigt under hela perioden, samt på ett effektivt och smidigt sätt ta över efter avgående strategiska inköpare . Därefter förväntas konsulten lämna över till ny inköpare när denne är rekryterad. Under hela perioden skall konsulten förhålla sig till gällande lagar och regler samt kundens interna policys, rutiner och riktlinjer

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

• Inköpserfarenhet från entreprenad/fastighetsbranschen.
• Erfarenhet av både material och tjänster.
• Kunskaper inom entreprenadjuridik.
• Kunskap om LOU
• Jobbat i upphandlingssystemet TendSign och/eller kommer
• Minst 2-3 års erfarenhet av arbete som inköpare/upphandlare inom privat eller offentlig verksamhet
• God förmåga att formulera dig på svenska i tal och skrift samt självständigt ta fram texter
• God kunskap inom Office-paketet

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

• Inköpserfarenhet av att handla upp tekniska konsulter
• Självgående, initiativtagande, effektiv och analytisk
• God förmåga att formulera sig på svenska i tal och skrift

______________________

Hur du vinner uppdraget

• Sök uppdraget genom denna annons
• I ansökan anger du ett kravställt timpris
• Lägg in ett CV i word-format
• Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
• Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Techbolag inom IT, Energi och Samhällsbyggnad med fokus på ingenjörer, ekonomer, teknologer och jurister.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Konsultuppdrag +12 mån

Publiceringsdatum
2020-02-19

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Shaya Solutions AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Shaya Solutions AB (org.nr 559058-6649), http://www.shayasolutions.com

Jobbnummer
5107336

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Shaya Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Shaya Solutions AB: