Konsultuppdrag som redovisningsekonom till Haglöfs
Avanzera AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Vårt uppdrag:
Vill du arbeta i en bred roll inom Haglöfs ekonomiavdelning? Vill du även vara en del av ett starkt varumärke är detta definitivt uppdraget för dig! Detta är en unik möjlighet om du vill arbeta med redovisning och projekt. Du kommer att vara konsult via Avanzera uthyrd till Haglöfs då en av kollegorna på ekonomiavdelningen är på föräldraledighet. Uppdraget startar så fort som möjligt och pågår till augusti/september 2018. Arbetstiden är heltid.
Haglöfs develops clothing, footwear and hardware for people who invest in an active outdoor lifestyle. From small-scale backpack manufacturing in 1914, Haglöfs has developed into one of the world's leading suppliers of technical and sustainable outdoor products by means of modern product development and strategic distribution. The Haglöfs brand is primarily marketed to 25 European and Asian markets and the company employs some 200 people. Haglöfs is owned by ASICS Corporation since 2010.
www.haglofs.com Detta söker vi
Vi söker dig som vill arbeta i en bred roll som redovisningsekonom på det anrika företaget Haglöfs. Rollen kommer främst bestå av två delar: den ena delen är att du ansvarar för redovisningen för UK, Norge och Danmark. Den andra delen av rollen är att vara delaktig i koncerngemensamma projekt för att öka kvalitet och effektivitet. Tjänsten är placerad på Haglöfs trivsamma huvudkontor i Kallhäll.
Arbetsuppgifter:
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara:
• Redovisning för bolagen i Norge, Danmark och UK
• Månads-, kvartals-, och årsbokslut
• Förbättring av processer
• Analyser av bokslut
• Stötta Country managers inom finansiella frågor
• Koncerngemensamma projekt
Din bakgrund:
Din profil
Du har en akademisk eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande. Du behöver inte kunna allt - men det viktigaste är att du har en vilja, förmåga och energi att lära dig och utvecklas. Dock ser vi att du ska ha arbetat inom revision eller redovisning i minst några år och har en god förståelse för hela kedjan inom redovisning. Du är flytande i svenska och engelska, i tal och skrift.
Du som person
Som person är du självständig och du trivs med att driva ditt eget arbete framåt. Du har även förmågan att se vad som behöver göras och du har ett proaktivt förhållningssätt. Då du kommer vara delaktig i flertalet projekt är det viktigt att du kan strukturera ditt arbete så att du når uppsatta deadlines. I denna roll kommer du ha flertalet kontaktytor så du trivs med att ha sociala kontakter och att samarbeta med andra.
Ansökan
Urval och intervjuer sker löpande, varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker via Avanzeras hemsida
www.avanzera.se. Vid frågor kontaktar du Iren Sayar, tfn 070-090 54 92,
iren.sayar@avanzera.se Välkommen med din ansökan!
Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på
www.avanzera.se eller
www.facebook.com/AvanzeraVaraktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-11-02ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-17
Ange följande referens när du ansöker: 992
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIren Sayar
iren.sayar@avanzera.se 0700-905 492
FöretagAvanzera AB
AdressAvanzera AB
Box 853
10137 Stockholm
KontorsadressBox 853
Jobbnummer 3781343
Observera att sista ansökningsdag har passerat.