Konsultuppdrag inom lön
Stegra Rekrytering AB / Administratörsjobb / Stockholm
2025-03-26
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stegra Rekrytering AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Huddinge eller i
hela Sverige Är du expert inom lönehantering och söker en ny utmaning? Hos kunden får du en central roll i att hantera löneprocesser och säkerställa korrekta löneutbetalningar för hela organisationen. Låter detta intressant? Ansök idag!
OBS! Uppdraget är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av Stegra och uthyrd till kund under uppdragsperioden.
Om rollen
I rollen som lönehandläggare kommer du att ansvara för att hantera och säkerställa löneutbetalningar för företagets anställda, från kollektivanställda till koncernchefen, samt se till att både löner och pensioner sköts korrekt. Du kommer att administrera löner för cirka 400 medarbetare och tillsammans med dina kollegor inom HR- och Payroll hantera hela löneprocessen, inklusive uppföljningar, statistik och systemadministration. Ditt arbete kommer att innebära att säkerställa korrekta löneutbetalningar, göra avstämningar och ge stöd i avancerade lönefrågor. Rollen kräver också tydlig kommunikation med både svenska och internationella medarbetare.
Som lönehandläggare blir du en central del i att uppdatera och följa företagets policys och rutiner enligt gällande lagstiftning, samt att rapportera till myndigheter som Skatteverket och Försäkringskassan.
Publiceringsdatum2025-03-26ProfilVi söker dig som har en relevant utbildning inom ekonomi, löneadministration eller motsvarande, samt har flera års erfarenhet av lönehantering och löneadministration. Du har djup förståelse för hela löneprocessen och är van vid att arbeta med lönesystem och Excel, samt har god förmåga att snabbt sätta dig in i nya IT-system.
Som person är du noggrann, strukturerad och har ett öga för detaljer. Du är trygg i att hantera komplexa lönefrågor och fatta välgrundade beslut baserat på lagar, regler och kollektivavtal. Din kommunikativa förmåga kommer vara av stor vikt, då du regelbundet kommer att ge stöd i lönefrågor till medarbetare och chefer inklusive internationella kollegor.
Krav för tjänsten
Några års arbetslivserfarenhet av lönehandläggning samt löneadministration
Relevant utbildning inom ekonomi och löneadministration eller motsvarande
Erfarenhet av lönesystemet Agda
Svenska och engelska i tal och skrift
God datorvana och förståelse för IT-system samt Excel
Meriterande
Certifiering inom löneadministration
Övrig informationStartdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Ort: Stockholm
Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen.
Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Line Andersson via 076-023 02 17 och
line@stegra.nu.
Stegra hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Stegra Rekrytering AB (org.nr 559233-8858)
Arbetsplats Stegra
Jobbnummer 9245978