Koncernredovisningskonsult sökes till Meritmind
Meritmind AB Stockholm / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Meritmind AB Stockholm i Stockholm,
Sollentuna,
Täby,
Södertälje,
Uppsala eller i
hela Sverige Meritmind söker nu en konsult med koncernredovisningskompetens för uppdrag i Stockholm. Vi söker dig som vill arbeta som anställd konsult och vill jobba i roller som exempelvis koncernredovisningsekonom, koncernredovisningsansvarig eller koncernredovisningschef inom medelstora till stora koncerner. Som konsult hos Meritmind får du möjligheten att arbeta inom såväl varierade branscher som företag.
Våra kunder på Meritmind är framför allt stora till medelstora företag där många av dem är börsnoterade och internationella. Du får tillgång till ett stort nätverk av kompetenta medarbetare som träffas regelbundet för utbildningar, workshops och andra sociala aktiviteter. Vi hoppas att du vill bli en av oss och vara med och bidra till våra kunders utveckling!
Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden som koncernredovisningskonsult:
Ansvarar för koncernredovisningsfrågor
Finansiell rapportering
Konsolidering
Driver och koordinerar rutiner för interna processer och system
Justerar koncernredovisning enligt regelverk som K3 och IFRS
Skattefrågor
Förvärv
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med erfarenhet av kvalificerad koncernredovisning, konsolidering, legal rapportering samt har goda kunskaper om regelverk såsom K3 och IFRS. För att vara lämplig för rollen som koncernredovisningskonsult ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet från något av de större koncernrapporteringssystemen såsom Cognos/Frago, Hyperion eller Aaro. I rollen krävs även att du behärskar engelska i både tal och skrift.
Publiceringsdatum2016-05-30Dina personliga egenskaperSom konsult på Meritmind är du en proaktiv, affärsorienterad och analytisk problemlösare som har en god förmåga att planera och organisera ditt arbete. Du har en god förståelse för detaljer utan att tappa helhetsperspektivet samt en utvecklad känsla för affären och verksamheten. Som person har du ett stort driv och engagemang och tycker om att prestera och leverera mot deadlines. Vidare ser vi även att du har en prestigelös och positiv inställning, är serviceinriktad och flexibel samt stimuleras av att möta nya människor och miljöer.
Placeringsort: Stockholm
Om Meritmind AB
Meritmind är konsultföretaget för kvalificerade tjänster inom ekonomiområdet. Vi bistår företag och organisationer med interimstjänster, rekrytering & ledarskap samt rådgivning & förändring. Från våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Västerås och Linköping hjälper vi kunder i hela Sverige och internationellt. Företaget grundades år 2000 och har idag 225 medarbetare.
Meritmind har utsetts till Gasellföretag (DI), Superföretag (Veckans Affärer) samt tillsammans med Brightby Snabbväxare på Tillväxtlistan (Affärsvärlden/Ahrens). Meritminds grundare och koncernchef, Helena Casserlöv-Kvist, utsågs till Årets företagerska under Beautiful Business Award 2011, till en av Sveriges mäktigaste kvinnliga entreprenörer i Veckans Affärer (2014 och 2015) samt nominerad till Alla tiders entreprenör av Svenska Dagbladet (2014).
Så ansöker duFör mer information är du välkommen att kontakta någon av våra konsultchefer i Stockholm på 08 616 99 60. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
KontaktAnnika Jepsson, Konsultchef 0701660883
annika.jepsson@meritmind.seFöretagMeritmind AB Stockholm
AdressMeritmind AB Stockholm
Box 17007
10462 Stockholm
KontorsadressMagnus Ladulåsgatan 63A
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-6169960
Faxnummer: 08-6038063
Jobbnummer 2875454
Observera att sista ansökningsdag har passerat.