Koncernredovisningskonsult med Ocra-kunskaper

Wise Professionals AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Wise Professionals är det personliga konsultföretaget som designar, utvecklar och erbjuder rekryteringslösningar. Vi arbetar på uppdrag av några av Sveriges starkaste varumärken och tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag är vi närmare 250 medarbetare som arbetar i någon av Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Wise Professionals konsultverksamhet fortsätter att växa och nu söker vi för kunds räkning en koncernredovisningsekonom. Det är ett konsultuppdrag via Wise Professionals på heltid med start omgående och pågår i ca 2-3 månader.

Ditt uppdrag

Vår kund är en stor aktör inom industri - och tillverkningsbranschen som nu söker en konsult för ett uppdrag på ca 2-3 månader med start omgående. Vår kund har nyligen implementerat affärssystemet UNIT4 OCRA som är en del av UNIT4 Agresso och behöver nu hjälp med att föra över hela koncernstrukturen.

Dina arbetsuppgifter kommer att vara att testköra OCRA från dotterbolagen till moderbolaget. Sammanställa all data från dotterbolagen till moderbolaget samt skapa struktur. Du kommer också att arbeta med att föra in resultatrapporter och nyckeltal i det nya systemet.

Målet med uppdraget är att effektivisera företagets koncernrapportering. Du kommer att tillhöra ekonomiavdelningen och samarbeta nära företagets CFO.

Publiceringsdatum
2014-12-03

Bakgrund
Vi söker dig som har en ekonomisk examen samt ca 5-7 års erfarenhet i en roll som redovisningsekonom/konsult. Vi ser gärna att du är underkonsult och van att gå in och leverera under ett kortare uppdrag. Det är ett krav att du tidigare har arbetat i UNIT4 OCRA samt har erfarenhet från förändringsprojekt. Du har också arbetat med koncernredovisning.

Som person är du noggrann, strukturerad och effektiv. Du är ett stort systemintresse och trivs i en större koncern. Du har lätt för att arbeta självständigt samt har en god kommunikationsförmåga.

Wise Professionals erbjuder

Ett spännande uppdrag med möjlighet för dig som konsult att vara med att påverka och utvecklas inom organisationen. Wise Professionals erbjuder marknadsmässiga löner och generösa villkor så som friskvårdsbidrag för alla våra konsulter och utvecklingsmöjligheter för dig som vill utvecklas vidare i din konsultroll. Som konsult kommer du ha nära kontakt med din konsultchef med möjlighet att delta på våra inspirerande konsultträffar.

Mer om tjänsten

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa kandidatansvarig Camilla Lundberg på 076- 525 90 56 eller mejla på camilla.lundberg@wise.se eller kontakta konsultchef Stephanie Grammenidis på 073-521 65 23 eller maila på stephanie.grammenidis@wise.se . Urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Wise Professionals är ett helägt dotterbolag inom Wise Group. Vår ambition är att med personlig service och hög kvalitet erbjuda företag och organisationer kompletta tjänster inom rekrytering och bemanning av kvalificerad personal. Vi arbetar inom de flesta branscher och tillhandahåller kompetent stöd oavsett man söker en chef, säljare eller specialist.

Arbetstider och omfattning
Konsultuppdrag via Wise Professionals Konsultuppdrag

Ersättning
Konsultlön
Friskvård 250 kr/mån

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-28
Ange följande referens när du ansöker: 792
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camilla Lundberg

Företag
Wise Professionals AB

Adress
Wise Professionals AB
Box 22109
10422 Stockholm

Kontorsadress
Box 22109 10422 Stockholm

Jobbnummer
2089564

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals AB: