Kommunvägledare till Partille kommuns kundcenter
Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
2023-03-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunvägledare till Partille kommuns kundcenter" (publicerad 2024-10-15) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen i Partille Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.
Partille kommuns kundcenter är ansiktet utåt och första intrycket för många av kommunens invånare. Målet med kundcenters arbete är att öka kommunens tillgänglighet för invånare och andra som vill komma i kontakt med kommunen, samt att identifiera utvecklingsområden och bidra till förbättring av arbetssätt och processer. På kundcenter arbetar nio kommunvägledare och en enhetschef. Enheten ingår i kommunikationsavdelningen som är en del av kommunstyrelseförvaltningen. Varmt välkommen till oss!
Publiceringsdatum2023-03-24ArbetsuppgifterEn av våra medarbetare går på föräldraledighet i vår, är du intresserad av ett spännande och lärorikt vikariat? På kommunens kundcenter arbetar vi med kunden i fokus. Du stöttar kommuninvånare, företagare och andra i deras kontakt med Partille kommun. Du kommer att arbeta med alla förvaltningar i kommunen tätt samman med andra i ett team för att leverera bästa möjliga service.
Du kommer att vara kommunens ansikte utåt och via möten, telefon och digitala kanaler svara på frågor och förmedla information rätt i kontakten med kommunen. Vi ser det som självklart att ta vara på de kunskaper som kontakten med kommunens invånare ger.
Rekryteringen avser ett föräldravikariat under perioden juni 2023 till och med mars 2024.
KvalifikationerEtt krav för tjänsten är att du har en eftergymnasial utbildning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete med kundservice eller verksamhetsutveckling. Hos oss möter du många kunder dagligen, både genom besök men även digitalt. Därför läggs stor vikt vid att du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, främst på svenska men även engelska och gärna andra språk. Då kundcenter är delaktig i kommunens utveckling av e-tjänster är det meriterande om du arbetat med Open ePlatform, eller annan e-tjänsteplattform.
För att lyckas i rollen behöver du snabbt kunna ta till dig information och förmedla den på ett pedagogiskt sätt. Du är van att arbeta digitalt och i olika system, är strukturerad samt trivs i en miljö där det händer mycket och vill vara med och utvecklas. Du har social kompetens och har lätt för att bygga relationer. Med din positiva inställning är du en god ambassadör för alla våra verksamheter.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-04-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "23/116".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Partille kommun (org.nr 212000-1272)
Arbetsplats Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen
Kontakt Kundcenterchef
Martin Larsson
martin.larsson@partille.se 031-792 95 66 Jobbnummer 7585859
Observera att sista ansökningsdag har passerat.