Kommunvägledare till Mölndals stads kund & kontaktcenter

Mölndals kommun / Kundservicejobb / Mölndal
2025-02-26


Visa alla kundservicejobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals kommun i Mölndal

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Kontaktcenter är en kommunal kundtjänst och har till uppdrag är att samordna stadens service gentemot invånarna och bygger på principen "en väg in". Som invånare ska du inte behöva veta hur staden är organiserad för att få hjälp med dina frågor och synpunkter. Genom att förenkla, förbättra och effektivisera information, vägledning och handläggning av enklare ärenden förbättras möjligheterna att få rätt hjälp redan vid en första kontakt med staden.

Stadsserviceförvaltningen har ett viktigt och spännande uppdrag i att leverera, samordna och utveckla servicen för invånare och förvaltningar i Mölndals stad. Förvaltningen har cirka 550 medarbetare och är organiserad i fyra verksamhetsområden; måltid och lokalvård, vatten och återvinning, stadsunderhåll samt stab och kund.

Publiceringsdatum
2025-02-26

Arbetsuppgifter
I kommunvägledarnas arbetsuppgifter ingår alla delar av ett kontaktcenters serviceverksamhet i olika kanaler som telefon, besök och service via digitala medier. Arbetsuppgifterna är mycket varierande, i ena stunden informerar om hur ansökan till förskolan går till eller vad som krävs för att kunna söka försörjningsstöd, för att i nästa stund berätta om sevärdheter och ta emot felanmälningar. Kontakten med staden ska vara enkel och effektiv. Som kommunvägledare står du för en enastående service och professionellt bemötande i alla situationer. Du jobbar i ett team med 16 kollegor.

För att trivas hos oss behöver du gilla förändring och att arbeta i ett högt tempo. Du drivs av att vara med och utveckla genom att se möjligheter och lösa problem. Hela tiden med invånarens bästa för ögonen. Att kontinuerligt ta dig an nya uppgifter, system och arbetssätt ser du som något positivt.

För dig som gillar service och har ambitioner blir detta en mycket rolig och givande arbetsplats.

Kvalifikationer
Vi söker en kandidat som har fullgjord gymnasieutbildning och dokumenterad erfarenhet från servicebranschen. Du har tidigare arbetat inom yrken som kundtjänst, hotell, restaurang eller liknande, och har därigenom fått en god förståelse för kundbemötande och service.

Det är också meriterande om du har arbetat i ett kontaktcenter eller motsvarande inom en kommunal verksamhet. Erfarenhet av att hantera ärenden via telefon eller andra kommunikationskanaler ses som en fördel.

För att lyckas i rollen behöver du ha en god kommunikativ förmåga, vara lösningsorienterad och trivas i en dynamisk arbetsmiljö där du kan hantera flera uppgifter samtidigt och där mycket av arbetstiden går åt att möta våra invånare i telefon.

Du visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens/kundens behov som utgångspunkt för ditt agerande.

Du har lätt för att anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån ändrade förutsättningar och ny information. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt samt se möjligheter i förändringar.

Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Du söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke. Du arbetar för sammanhållning i arbetsgruppen och ser misslyckanden som något att lära sig av och skapar utrymme för dialog.

Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Du är mån om att ta reda på vilka förväntningar som finns hos uppdragsgivare och andra intressenter samt följer upp att dessa införlivas. Du är balanserad, positiv och observant i ditt kundbemötande.

ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan. Kontaktuppgifter hittar du i annonsen.

Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C236704".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Mölndals kommun (org.nr 212000-1363)

Arbetsplats
Mölndals stad, Stadsserviceförvaltningen

Kontakt
Enhetschef
John Tjernström
john.tjernstrom@molndal.se
031- 3152618

Jobbnummer
9187794

Prenumerera på jobb från Mölndals kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals kommun: