Kommunvägledare kontaktcenter
Värnamo Kommun / Receptionistjobb / Värnamo
2018-07-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunvägledare kontaktcenter" (publicerad 2023-10-09) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Värnamo,
Hylte,
Gnosjö,
Gislaved,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Värnamo Kommun i Värnamo,
Jönköping,
Simrishamn,
Ludvika eller i
hela Sverige Värnamo kommun är en kommun med stor tillväxtpotential bland annat tack vare ett strategiskt läge där E4:an korsar Rv27, med flera befintliga tågförbindelser och en kommande höghastighetsjärnväg. Vår vision lyder " Värnamo kommun - den mänskliga tillväxtkommunen, 40 000 invånare 2035". Kommunen vill växa genom att bygga framtiden på fyra kriterier: hållbarhet, attraktivitet, trygghet och tillväxt. Mångfald, entreprenörskap och starka nätverk utmärker kommunen och kommunens näringsliv.
Värnamo kommuns verksamhet är uppdelad i tio förvaltningar. Antalet anställda är drygt 2 700 personer och kommunens årliga omsättning är cirka 2 miljarder kronor.
Värnamo kommun i Småland är en tillväxtregion. Ett framgångsrikt näringsliv, hög sysselsättning, goda kommunikationer och en väl utbyggd offentlig service kännetecknar vår expansiva kommun med drygt 33 000 invånare.
Serviceförvaltningen har ansvar för all mat till skolor, förskolor och äldreboenden, en it- avdelning, den interna tryckeriverksamheten/internpost, en bemanningsenhet för vikarier och ett kontaktcenter.
Vi vill att det ska vara enkelt att leva och bo i Värnamo kommun och vi jobbar ständigt med att förbättra servicen till våra medborgare och företagare i kommunen. Vi vill ha "en väg" in i kommunen och startade därav ett kontaktcenter den 11 juni 2018.
Kontaktcentret tar emot förfrågningar och ansvarar för information, rådgivning och viss handläggning - via besök, telefon och digitala kanaler. Kontaktcentret, som startas och drivs på uppdrag av kommunstyrelsen, är en helt ny enhet under serviceförvaltningen och omfattar 8 medarbetare.
Ditt uppdrag:
• Med stort engagemang och personligt bemötande representera Värnamo Kommun i mötet med alla kommunens kunder - via telefon, e-post, chatt och sociala medier men även i det personliga mötet.
• Ansvara för att kommunens kunder får en förstklassig service i form av information, rådgivning och viss handläggning, med stöd av flera olika IT-system.
• Aktivt medverka till att utveckla kontaktcenterverksamheten tillsammans med dina kollegor.
Vem är du?
• Du är positiv, flexibel och tycker om att arbeta i en föränderlig miljö.
• Du är hjälpsam, lösningsorienterad och jobbar gärna kreativt i ett högt tempo.
• Du är ansvarsfull och har en förmåga att kunna organisera och prioritera ditt arbete på ett strukturerat sätt.
• Du har lätt för att samarbeta, men kan även arbeta självständigt.
• Du har tidigare erfarenhet av att jobba inom kundorienterad serviceverksamhet, såsom kontaktcenter, kundtjänst eller liknande servicearbete. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta inom kommunal eller offentlig verksamhet.
• Du har en god förmåga att kunna kommunicera både på svenska och engelska i tal och skrift. Har du fler språkkunskaper ser vi detta som meriterande.
• Du som söker har lägst genomförd gymnasieutbildning.
• Du har goda IT-kunskaper och det är meriterande om du tidigare arbetat i ärendehanteringssystem.
Vi kommer att lägga stort vikt vid personlig lämplighet när vi tillsätter tjänsterna.
Varaktighet, arbetstid
Vikariat 50% 180901- 181231 Vikariat 100% 181029- 190531
Publiceringsdatum2018-07-04ErsättningVi tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-05
Ange följande referens när du ansöker: SF:2018:16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktOhlsson, Josefin
josefin.c.ohlsson@varnamo.se 0370-377704
FöretagVärnamo kommun
AdressVärnamo kommun
Stadshuset, Kyrkotorget 1
33183 Värnamo
KontorsadressSe hemsida
Jobbnummer 4237891
Observera att sista ansökningsdag har passerat.