Kommunvägledare
Helsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen / Organisationsutvecklarjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla organisationsutvecklarjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Stadsledningsförvaltningen i Helsingborg Helsingborg är platsen för skapande och engagemang.
Här finns möjligheterna för dig som vill utveckla och utvecklas.
Helsingborg är staden för dig som vill något.
Helsingborg kontaktcenter öppnade under 2013. Kontaktcenter som har i uppdrag att samordna stadens service gentemot allmänheten bygger på principen "en väg in". Syftet är ökad service och högre tillgänglighet. Nu söker vi dig som vill anta utmaningen att som kommunvägledare vara med och fortsätta bygga upp en verksamhet som sätter Helsingborg på kartan när det gäller god service och hög tillgänglighet.
Publiceringsdatum2016-03-04ArbetsuppgifterSom invånare ska man inte behöva veta hur staden är organiserad för att veta vart man ska vända sig med sitt ärende. Genom att förenkla, förbättra och effektivisera information, vägledning och handläggning av enklare ärenden förbättras möjligheterna att få rätt hjälp redan vid en första kontakt med staden. Kontaktcenters mål är höga med siktet inställt på att bli sverigeledande avseende effektiv service, tillgänglighet och bemötande.
Helsingborg kontaktcenter organiseras inom stadsledningsförvaltningen och är en enhet inom avdelningen för service och IT.
Kontaktcenter bemannas med kommunvägledare och ett antal rådgivande- och specialistfunktioner såsom konsumentrådgivning, migrationsservice och budget-och skuldrådgivning.
I kommunvägledarnas arbetsuppgifter ingår alla delar av ett kontaktcenters serviceverksamhet såsom telefonservice, besöksservice och service via digitala medier. Arbetsuppgifterna är mycket varierande, då kommunvägledaren i ena stunden informerar om förfarandet vid bygglov eller vad som krävs för att kunna söka försörjningsstöd, för att i nästa stund utfärda busskort till grundskole-och gymnasieelever och ta emot felanmälningar.
Arbetstiden är förlagd enligt schema och innebär helg-och kvällsarbete. För dig som har rätt attityd och ambitioner blir detta en mycket rolig och givande arbetsplats i nya fräscha lokaler i öppet kontorslandskap och roterande arbetsplatser.
För att trivas hos oss krävs det att du gillar att arbeta i en miljö med ständiga förändringringar och ett högt tempo. Du drivs också av att vara med och utveckla genom att se möjligheter och lösa problem
KvalifikationerVi söker dig som har
• Högskole-/ universitetsutbildning eller motsvarande.
• Flerårig erfarenhet från arbete med service.
• En genuin service känsla som trivs i rollen att vara stadens ansikte utåt.
• Är representativ och utåtriktad med hög social kompetens.
• Har starkt kundfokus och har lätt för att skapa goda relationer med andra.
• Är strukturerad, flexibel och har förmågan att prioritera.
• Trivs med att jobba i högt tempo och med förmågan att ha många bollar i luften.
Vi strävar efter mångfald och att bygga ett team med olika kompetenser och bakgrunder.
För att lyckas i tjänsten ser vi att du är självgående, drivande och att du har fallenhet för att ge god service, samarbeta med andra och skapa förtroende. Eftersom kvalité är viktigt ser du det som naturligt att för den egna utvecklingen arbeta med uppföljning genom exempelvis inspelning av samtal och löpande uppföljning av ärendehantering.
För att klara arbetsuppgifterna krävs
• Hög IT-mognad då du kommer att arbeta i många IT-baserade system samtidigt.
• Vana och skicklighet i informationssökning via internet samt en god förmåga att hantera sociala medier.
• Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal likväl som skrift och din verbala förmåga gör att du har lätt att ta information och omsätta den till handling. Andra språk är meriterande.
Då Kontaktcenter är en viktig resurs avseende service och information vid kriser och extraordinära händelser är det viktigt att du ser detta som en del i kommunvägledarens uppdrag.
ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi att genomföra löpande intervjuer. Även servicetester kan komma att genomföras.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Aditro Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via Aditro Recruit genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Aditro Recruit 0771-704 704.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2016-04-01 Tillträde efter överenskommelse Ett års anställning från tillträdesdatumet, upphör: 2017-03-31 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-17
Ange följande referens när du ansöker: A524762 - Kopia
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJenny Ejlertsson, Sektionschef 042-10 58 61.
Facklig kontaktCecilia Elmberg, SACO 042-10 53 45
Robert Lexeklint, VISION 042-10 51 95
FöretagHelsingborgs stad, STADSLEDNINGSFÖRVALTNINGEN
AdressHelsingborgs stad, STADSLEDNINGSFÖRVALTNINGEN
25189 Helsingborg
KontorsadressKontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg
Jobbnummer 2706304
Observera att sista ansökningsdag har passerat.