Kommunsekreterare till Ovanåkers kommun

Ovanåkers Kommun / Administratörsjobb / Ovanåker
2020-04-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunsekreterare till Ovanåkers kommun" (publicerad 2021-10-11) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Ovanåker, Hofors, Sandviken, Hedemora, Gävle eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ovanåkers Kommun i Ovanåker

Kommunstyrelseförvaltningen ansvarar för flera olika verksamhetsområden. Verksamhetsområdena omfattar både stöd och support till övriga förvaltningar samt verksamheter som riktar sig direkt till kommuninnevånare och besökare.

Den röda tråden för oss som arbetar inom kommunstyrelsen är att vi tycker om att bidra till ett attraktivt samhälle för våra invånare.




Publiceringsdatum
2020-04-08

Beskrivning
Vill du arbeta i händelsernas centrum i den lokala demokratin?

Vi söker dig som vill bli vår nya kommunsekreterare.

Som kommunsekreterare har du en nyckelposition inom Ovanåkers kommuns centrala administration, där du har ett nära samarbete med kommunchef och ledande politiker.

Dina arbetsuppgifter
Du ansvarar för beredning av ärenden till kommunstyrelse och kommunfullmäktige där du också är sekreterare. I kommunsekreterarrollen ingår ansvar för diarium och du kommer vara systemansvarig för vårt ärendehanteringssystem Ciceron samt ansvar för organiserandet av allmänna val. Du kommer även arbeta med GDPR-relaterade frågor.

Tjänsten som kommunsekreterare är innehållsrik, omväxlande och innefattar såväl administrativa sysslor som mer komplexa frågeställningar och juridisk problemlösning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom statskunskap, juridik eller offentlig förvaltning, alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har kunskap om kommunalrätt och annan offentlig rätt och förståelse för den politiska styrningen av en komplex organisation.

Som person är du noggrann, ansvarsfull och serviceinriktad. Du har ett stort intresse för offentlig förvaltning och arbetar självgående och strukturerat. Du har ett gott omdöme och är bra på att samarbeta då arbetet innebär många kontakter med politiker, medarbetare och allmänhet. Du är tydlig i din kommunikation och uttrycker dig väl i både tal och skrift på svenska. Du har kunskap och vana att arbeta med modern teknik.

För att du ska lyckas i rollen behöver du ha ett starkt intresse för samhälls- och demokratifrågor.

Körkort B

Anställningsvillkor
Provanställning kan komma att tillämpas.

Tillträde efter överenskommelse. Du arbetar vanligtvis dagtid men då kommunfullmäktige har sina möten på kvällstid så ingår även detta i kommunsekreterarens arbete.

Ovanåkers kommun kan erbjuda dig en stimulerande och trygg arbetsmiljö med hög delaktighet och goda utvecklingsmöjligheter.

Välkommen till oss- och välkommen med din ansökan!

Ovanåkers kommun är den lilla kommunen med de stora möjligheterna. Edsbyn och Alfta är de största orterna och här finns det mesta för dig som gillar en aktiv fritid men även för dig som gillar lugn och ro.

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ovanåkers kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/17".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ovanåkers kommun (org.nr 212000-2304)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Kommunstyrelsen

Jobbnummer
5184192

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ovanåkers Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ovanåkers Kommun: