Kommunsekreterare till kommunledningskontoret
Sandvikens kommun, Kommunledningskontoret / Administratörsjobb / Sandviken
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Kommunledningskontoret i Sandviken Som kommunsekreterare sitter du mitt i händelsernas centrum och har koll på vad som händer i kommunen. Vi söker en kommunsekreterare för ett års vikariat, men med goda möjligheter till förlängning. Tjänsten är placerad på den administrativa enheten på kommunledningskontoret som består av huvudregistrator, arkivarie, informationshanteringsstrateg, administrativ chef och kommunsekreterare.
Kommunstyrelseförvaltningen arbetar med övergripande strategiska frågor med medarbetare med hög kunskapsnivå inom flera olika områden. Förvaltningen präglas av professionalism och hjälpsamhet och arbetar utvecklingsorienterat med många olika uppdrag som kan röra allt som en kommun har inom sitt ansvarsområde. Om du vill jobba på en arbetsplats med kloka och roliga kollegor är det här stället för dig.
Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
• semesterväxling
• årsarbetstid
• friskvård till förmånligt pris
• hälsofrämjande aktiviteter
• extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
• personal- och fritidsföreningen Pulsen
Publiceringsdatum2021-01-20ArbetsuppgifterDu ansvarar för att administrera beredningar och sammanträden för kommunstyrelsen, dess utskott och kommunfullmäktige. Detta innebär viss tjänstgöring kvällstid. I tjänsten ingår även att delta i projekt och utredningar där din sakkunskap behövs. Du kommer ibland att få korrekturläsa texter och skriva underlag till beslut. Tjänsten innebär att du har många kontakter och du kommer i din roll att konsulteras i frågor från politiker, tjänstemän och medborgare i kommunen. Du kommer att ha nära kontakt med ordförande i kommunstyrelsen och kommunfullmäktige samt kommundirektören.
KvalifikationerVi söker dig som har juridisk och/eller akademisk samhällsvetenskaplig utbildning, eller tidigare erfarenhet av att jobba som nämndsekreterare. Erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation/offentlig förvaltning är meriterande. Dina IT-kunskaper är goda.
Du är serviceinriktad, social och bra på att uttrycka dig både i tal och i skrift. Som person är du självgående, förtroendeingivande, noggrann, strukturerad, ordningsam och flexibel. Du har ett allmänt samhällsintresse och en god förmåga att växla mellan arbetsuppgifter av olika slag med varierande svårighetsgrad. Personlig lämplighet kommer att väga tungt vid tillsättningen av tjänsten.
ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.
I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 200 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2021-04-12 Tillträde snarast möjligt, upphör: 2022-04-12 .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-02-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSandvikens kommun, Kommunledningskontoret
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "4-21".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)
Arbetsplats Sandvikens kommun, Kommunledningskontoret
Jobbnummer 5531203
Observera att sista ansökningsdag har passerat.