Kommunsekreterare till kommunledningskontoret

Sandvikens kommun, Kommunledningskontoret / Administratörsjobb / Sandviken
2019-02-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunsekreterare till kommunledningskontoret" (publicerad 2021-01-20) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Sandviken, Ovanåker, Gävle, Hofors, Ockelbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Kommunledningskontoret i Sandviken

Kommunstyrelseförvaltningen arbetar med övergripande strategiska frågor med medarbetare med hög kunskapsnivå inom flera olika områden. Förvaltningen präglas av professionalism och hjälpsamhet och arbetar utvecklingsorienterat med många olika uppdrag som kan röra allt som en kommun har inom sitt ansvarsområde. Om du vill jobba på en arbetsplats med kloka och roliga kollegor är det här stället för dig.

PERSONALFÖRMÅNER
Sandvikens kommun erbjuder ett flertal personalförmåner. Inom många av våra yrkeskategorier erbjuds semesterväxling och årsarbetstid. Du kan även utöva friskvård till förmånligt pris och delta i hälsofrämjande aktiviteter som gör att vi mår bra till kropp och själ. Vi är mycket stolta över Pulsen, en av Sveriges bästa personal- och fritidsföreningar, som erbjuder många aktiviteter.


Publiceringsdatum
2019-02-13

Arbetsuppgifter
Som kommunsekreterare sitter du mitt i händelsernas centrum och har koll på det mesta som händer i kommunen. Du ansvarar för att administrera beredningar och sammanträden för kommunstyrelsen, dess utskott och kommunfullmäktige. Detta innebär viss tjänstgöring kvällstid. I tjänsten ingår även att delta i projekt och utredningar där din sakkunskap behövs. Tjänsten innebär att du har många kontakter och du kommer i din roll att konsulteras i frågor från politiker, tjänstemän och medborgare i kommunen. Du kommer att ha nära kontakt med ordförande i kommunstyrelsen och kommunfullmäktige samt kommundirektören. Kommunsekreteraren sammankallar även till nämndsekreterarträffar inom kommunen och förväntas driva utvecklingen av den digitala nämndadministrationen. Tjänsten är organisatoriskt placerad på kommunledningskontoret med den administrativa chefen som närmsta chef.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har juridisk och/eller akademisk samhällsvetenskaplig utbildning, eller tidigare erfarenhet av att jobba som nämndsekreterare. Erfarenhet från arbete i politiskt styrd organisation/offentlig förvaltning är meriterande. Dina IT-kunskaper är goda och du är intresserad av e-förvaltning och vill bidra till utvecklingen inom området.

Du är serviceinriktad, social och bra på att uttrycka dig både i tal och i skrift. Som person är du självgående, förtroendeingivande, noggrann, strukturerad, ordningsam och flexibel. Du har ett allmänt samhällsintresse och en god förmåga att växla mellan arbetsuppgifter av olika slag med varierande svårighetsgrad. Personlig lämplighet kommer att väga tungt vid tillsättningen av tjänsten.

ÖVRIGT
Som medarbetare i Sandvikens kommun är du varje dag med och formar vår gemensamma framtid. I ditt arbete får du möjlighet att möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans bidrar vi till välfärd för Sandvikens 39 000 invånare.

I våra verksamheter arbetar 3000 personer inom 370 yrken. Vår vision är ett Sandviken där vi känner oss hemma och gör varandra bättre. Med ett brett utbud av kultur, idrott och upplevelser och med naturen inpå knuten är Sandviken en plats där det är enkelt att trivas.

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast möjligt.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-26
Ange följande referens när du ansöker: 18-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tommie Floréus tommie.floreus@sandviken.se 026-241163
Angelica Lindberg 026-241173

Företag
Sandvikens kommun, Kommunledningskontoret

Adress
Sandvikens kommun, Kommunledningskontoret
Odengatan 37
81180 SANDVIKEN

Kontorsadress
81180 Sandviken

Jobbnummer
4610613

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sandvikens kommun, Kommunledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sandvikens kommun, Kommunledningskontoret: