Kommunsekreterare
Stadshuset / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Flen,
Katrineholm,
Eskilstuna,
Gnesta,
Vingåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stadshuset i Flen,
Borås,
Lysekil,
Ronneby,
Hässleholm eller i
hela Sverige I Flens kommun, i hjärtat av Sörmland med slotten Harpsund, Stenhammar och Yxtaholm som viktiga symboler för Flensbygden, arbetar cirka 1 800 anställda för att ge invånarna en god kommunal service. Kommunen kännetecknas av hög trivsel, låg personalomsättning och goda prislägen för bostäder i en enastående vacker natur.
Arbetsplats:
Kommunledningsförvaltningen genomgår nu en omorganisering och kommer från den 1 september 2011 sannolikt att bestå av en ny utrednings- och strategienhet, ekonomikontor, personalkontor samt serviceenhet med kommunchefen som övergripande chef. Inom den nya utrednings- och strategienheten finns bland annat nämndservicefunktionen som är en centralt samordnad nämndsadministration. Nämndservice arbetar mot sju nämnder/styrelser samt kommunfullmäktige och ansvarar för postöppning, registrering, arkivering samt övrig nämndsadministration. Förutom kommunsekreteraren består nämndservice av en ärendesamordnare, två nämndsekreterare samt en arkivassistent. Inom utrednings- och strategienheten finns förutom nämndservicefunktionen även funktioner för utredning, näringsliv, information, controller med flera. Enheten leds av utrednings- och strategichefen.
Utrednings- och strategienheten erbjuder:
• en intressant möjlighet i en ny och spännande organisation där syftet bland annat är att utveckla kommunstyrelsens ärendeberedning och där du blir en nyckelresurs.
• en möjlighet att själv utvecklas i en kreativ miljö tillsammans med andra funktioner med en inriktning mot bland annat ökad samordning, öppenhet och transparens.
• en attraktiv och rökfri arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Publiceringsdatum2011-07-30Dina arbetsuppgifterKommunsekreteraren är sekreterare i kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och dess arbetsutskott samt i en av kommunens nämnder. Kommunsekreteraren arbetar även med ärendeberedning samt utredningar för kommunstyrelsen.
Vi söker dig:
Som är högskoleutbildad motsvarande jurist, samhällsvetare eller förvaltningslinjen, med goda kunskaper inom kommunal- och förvaltningsrätt och tidigare erfarenhet av arbete från kommunal förvaltning/politiskt styrd organisation eller av likvärdigt arbete. I arbetet behöver du ha goda IT-kunskaper och intresse för samhällsfrågor och utvecklingsarbete. Du är självgående och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift. Önskvärda personliga egenskaper är att du är initiativrik, stresstålig och pedagogisk med förmåga att skapa goda relationer med omgivningen.
Omfattning/varaktighet:
Heltid, tillsvidare anställning.
ErsättningEnligt överenskommelse.
För ytterligare information kontakta:
Kommunjurist Niklas Witt, telefon 0157-190 17
Facklig företrädare för SKTF, Christer Liljegren, telefon 070-5214503
Välkommen med din ansökan senast den 19 augusti till:
Flens kommun
Kommunledningsförvaltningen
642 81 Flen eller via e-post till
ansokan@flen.seArbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
ansokan@flen.seFöretagSTADSHUSET
AdressSTADSHUSET
64281 FLEN
KontorsadressSVEAVÄGEN 1
FLEN
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0157-19000
Jobbnummer 992451
Observera att sista ansökningsdag har passerat.