Kommunikatörer till kommunikationsenheten
Upphandlingsmyndigheten / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Upphandlingsmyndigheten i Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Upphandlingsmyndighetens vision är sunda offentliga affärer för en hållbar framtid. Vi är en ung myndighet med uppdrag att ge stöd till upphandlande myndigheter och leverantörer genom att utveckla och förmedla kunskap, verktyg och metoder. Nu söker vi ytterligare kommunikatörer till kommunikationsenheten, en viktig roll för att vi ska nå ut med vårt budskap om vikten av effektiva, hållbara och innovativa offentliga affärer.
Kommunikationsenheten har ett övergripande ansvar för myndighetens externa och interna kommunikation. En framgångsfaktor för att lyckas väl med kommunikationen är ett nära samarbete med kärnverksamheten och en lyhördhet gentemot våra kunders behov. Inom enheten finns tre kommunikatörer med olika inriktningar, en digital strateg och kommunikationschefen som du rapporterar till. Vi behöver nu förstärkning och söker därför två kommunikatörer med ett stort samhällsintresse och förmåga att anpassa budskap för olika målgrupper och kanaler.
Vad ska jag arbeta med?
Som kommunikatör hos oss är du delaktig redan från början i våra processer och projekt för att tidigt identifiera och utveckla kommunikationen. I arbetet ingår att planera, utföra och följa upp kommunikationsinsatser via digitala kanaler så som webb, sociala medier, e-tjänster, filmer och podcast, men även genom exempelvis vägledningar, rapporter och konferenser. Arbetet är varierande och kreativt, och innebär såväl strategiskt som operativt kommunikationsarbete.
I de olika rollerna ingår dessutom till exempel att:
• Vara med och utveckla våra kundrelationer i samarbete med kundenheten.
• Leda och utveckla myndighetens konferenser och seminarier.
• Skriva egna - och redigera - andras texter.
• Beställa kommunikationstjänster av våra olika leverantörer.
Vem söker vi?
• Du ska ha minst 3 års erfarenhet från arbete som kommunikatör eller en jämförbar roll.
• Du har kommunikationsutbildning från högskola eller universitet, exempelvis medie- och kommunikationsvetenskap eller motsvarande utbildning som vi bedömer relevant.
• Du är en bra skribent och har god stilistisk förmåga i tal och skrift på framför allt svenska men gärna även gärna på engelska.
• God datorvana och erfarenhet av arbete med Office och olika redigerings- och publiceringsverktyg som t.ex. Episerver.
Meriterande
Eftersom uppdraget innehåller många olika perspektiv är det en fördel om du som söker har erfarenhet från ett eller flera av nedanstående områden:
• klarspråk
• arrangera event och konferenser
• moderera workshop och konferenser
• fotografering och bildbehandling
• podcast
• metodik för service- eller tjänstedesign i form av kundresor eller liknande.
Om dig
Vi tror att du har ett stort samhällsintresse gärna med inriktning mot upphandling. Det är viktigt att du snabbt kan sätta dig in i komplexa frågor. Du sätter kunden i fokus och har en förmåga till helhetssyn och kan prioritera och fokusera.
Du har en passion för kommunikation och triggas av att hitta nya, smarta sätt att lösa problem på, du vågar testa nya metoder och lösningar. Du har god samarbetsförmåga, söker samverkan med kollegor och omgivning och skapar delaktighet i kommunikationsarbetet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.
Anställningen
Vi söker två medarbetare. Den ena är en tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning. Den andra är ett vikariat på ett år. Anställningarna är på heltid. Vi sitter i nyrenoverade, aktivitetsbaserade lokaler i Solna.
Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.
Publiceringsdatum2017-04-24Så ansöker duTycker du att detta låter intressant? Skicka din ansökan senast den 15 maj 2017. Du kommer då att få besvara vilken tjänst du är intresserad av att söka via flervalsfrågor, men ange även gärna i din ansökan om du vill söka till båda, eller vilken utav dem du är intresserad av. Bifoga CV och personligt brev där du beskriver varför du söker arbetet.
För mer information, kontakta:
Åsa Olsson, kommunikationschef, 08-586 217 99
Johanna Carlstedt, HR Strateg, 08-586 217 94
Anna Christiansson, SACO-S, 08-586 217 26
Monica Sihlén, ST, 08-586 217 20
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUpphandlingsmyndigheten
AdressUpphandlingsmyndigheten
Svetsarvägen 10
17141 Solna
KontorsadressSvetsarvägen 10
Jobbnummer 3454816
Observera att sista ansökningsdag har passerat.