Kommunikatör
Folkhälsomyndigheten / Administratörsjobb / Östersund
2017-02-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den aktuella platsannonsen "Kommunikatör" (sökbar t.o.m. 2024-11-26) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Folkhälsomyndigheten i Östersund,
Ragunda,
Solna,
Stockholm,
Lund eller i
hela Sverige Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling.
Vi erbjuder attraktiva villkor och spännande arbetsuppgifter tillsammans med engagerade och kunniga kollegor. Myndigheten har omkring 490 anställda och har sin verksamhet i Solna och Östersund.
Avdelningen för kommunikation har en drivande, stödjande och rådgivande roll inom kommunikationsområdet och ansvarar för operativt och strategiskt stöd i kommunikationsfrågor kopplade till myndighetens uppdrag. Andra ansvarsområden är myndighetens grafiska profil, produktionsledning av kunskapsmaterial, språkvårdsarbete, utveckling och förvaltning av digitala kanaler, konferenssamordning, myndighetens närvaro i sociala medier samt press- och mediearbete.
Avdelningen är uppdelad i tre enheter och som kommunikatör kommer du att tillhöra enheten för övergripande kommunikation.
Publiceringsdatum2017-02-21ArbetsuppgifterArbetsuppgifterna för denna tjänst handlar i första hand om att vara rådgivande till myndighetens enheter och avdelningar när det gäller kommunikationsplanering.
Du kommer att, i samarbete med ansvariga utredare, skriva kommunikationsplaner och genomföra och utvärdera olika kommunikationsinsatser riktade till våra prioriterade målgrupper. I rollen ingår även att bidra till myndighetens arbete med kommunikationsstrategier inom olika områden.
Det kan också handla om att:
• Bistå med textbearbetning och budskapsformulering för både traditionella kanaler och sociala medier.
• Tillsammans med ramavtalade reklam- och produktionsbyråer arbeta med visualisering av information och statistik.
• Hjälpa till med presentationer av olika slag
• Sociala medier, rörliga medier
Läs mer vilka arbetsuppgifter som ingår i tjänsten på vår webbplats.
Din kompetens
Krav för anställning
Vi söker dig med högskole- eller universitetsutbildning med inriktning medie- och kommunikationsvetenskap eller utbildning som myndigheten bedömer som likvärdig.
Du behöver också ha:
• minst tre års erfarenhet av kommunikationsarbete av både strategisk och operativ karaktär i en större organisation
• erfarenhet av att ta fram strategier och planer för kommunikation
• erfarenhet av att planera, skriva och själv eller i samarbete med producent producera innehåll för olika digitala kanaler och sociala medier
• mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift, mycket god språkkänsla
• goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• mycket goda kunskaper i Microsoft Officepaketet
• erfarenhet av EPiServer eller motsvarande webbpubliceringsverktyg
• grundläggande kunskaper i Adobes CS-paket/program i Creative Cloud.
Meriterande
Det är meriterande med kompletterande utbildning inom digitala kanaler och sociala medier, pedagogik, projektledning eller annan utbildning som myndigheten bedömer som relevant. Vidare är det önskvärt om du har:
• erfarenhet av att beställa uppdrag och bedöma offerter från reklambyråer
• erfarenhet från projektledning, projektsamordning
• erfarenhet från att leda utvecklings- och förändringsarbete, leda processer och workshops eller hålla i utbildningar
• erfarenhet av att jobba med rörliga medier (video/tv/film)
• kunskaper i något av de stora invandrarspråken, t.ex. arabiska, tigrinska, somaliska eller persiska.
Personliga förmågor
För att fungera i rollen som kommunikatör hos oss vill vi att du har god samarbetsförmåga, är strukturerad och noggrann. Du behöver förmåga att se hela verksamhetens behov samt kunna förstå komplicerade sammanhang, dra slutsatser och ta initiativ.
Om anställningen
Tjänsten är ett vikariat på heltid till och med 2017-12-31, med placering i Östersund. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Arbetet innebär resor mellan våra kontor i Östersund och Solna.
Övriga upplysningar
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Mia Wadman på telefonnummer 010-205 28 41.
Fackliga företrädare är för SACO Ulrika Owen, telefon 010-205 28 83, och för ST Anita Ekner, telefon 010-205 24 50.
Så ansöker duAnsök senast 7 mars 2017 via myndighetens hemsida.
Arbetsgivarens diarienummer: 00397-2017-2.1.1
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFolkhälsomyndigheten
AdressFolkhälsomyndigheten
Forskarens väg 3
83140 Östersund
KontorsadressForskarens väg 3
Jobbnummer 3333630
Observera att sista ansökningsdag har passerat.