Kommunikatör

Folkhälsomyndigheten / Administratörsjobb / Solna
2016-07-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kommunikatör" (publicerad 2023-06-22) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Folkhälsomyndigheten i Solna, Stockholm, Ragunda, Östersund, Lund eller i hela Sverige

Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling. 

Vi erbjuder attraktiva villkor och spännande arbetsuppgifter tillsammans med engagerade och kunniga kollegor. Myndigheten har omkring 490 anställda och bedriver verksamhet i Solna och Östersund.

Kommunikationsavdelningen bidrar med strategiskt och operativt stöd i kommunikationsfrågor kopplade till myndighetens uppdrag. Avdelningen ansvarar även för myndighetens grafiska profil, produktionsledning av kunskapsmaterial, språkvårdsarbete, digitala kanaler, konferenssamordning samt press- och mediearbete. Kommunikationsavdelningen är uppdelad i tre enheter och som kommunikatör kommer du att tillhöra enheten för övergripande kommunikation.

Publiceringsdatum
2016-07-08

Arbetsuppgifter
I dina arbetsuppgifter ingår i första hand att stödja och vara strategiskt rådgivande till myndighetens enheter och avdelningar när det gäller kommunikationsplanering. Du kommer också att, i samarbete med ansvariga utredare, skriva kommunikationsplaner och genomföra och utvärdera olika kommunikationsinsatser riktade till våra prioriterade målgrupper. I din roll ingår även att bidra till myndighetens arbete med kommunikationsstrategier inom olika områden.

Arbetet är självständigt och ställer krav på att du snabbt kan analysera och sätta dig in i komplicerade sakfrågor och omfattande projekt. God samarbetsförmåga är viktigt då arbetet ofta innebär breda kontaktytor såväl internt som externt. 

Arbetet sker i nära samarbete med ledningen för kommunikationsavdelningen samt andra berörda enheter och avdelningar. I arbetet ingår även att aktivt ta del av kommunikationsavdelningens övriga arbete samt att tillsammans med övriga kommunikatörer utveckla arbetssätt och metoder som, både strategiskt och operativt, stödjer kommunikationsarbetet på myndigheten.

Din kompetens

Krav för anställning

• Högskole- eller universitetsutbildning med inriktning medie- och kommunikationsvetenskap eller utbildning som myndigheten bedömer som likvärdig.
• Minst två års erfarenhet av kommunikationsarbete av både strategisk och operativ karaktär i en större organisation.
• Erfarenhet av att ta fram strategier och planer för kommunikation.
• Goda kunskaper i presentationsteknik, muntligt och skriftligt.
• God kunskap kring vår digitala omvärld och sociala medier.
• Erfarenhet av att planera kommunikation i sociala medier och i digitala kanaler.
• Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift.
• Goda kunskaper i Microsoft Office.

Meriterande

• Kompletterande utbildning inom projektledning, digitala och sociala medier eller annan utbildning som myndigheten bedömer som relevant.
• Erfarenhet av att planera, skriva och producera innehåll för sociala medier och olika digitala kanaler.
• Erfarenhet av att beställa uppdrag och bedöma offerter från reklambyråer.
• Projektledarerfarenhet.
• Erfarenhet av webbredigering i EpiServer eller motsvarande.
• Kunskap i grafisk formgivning.
• Grundläggande kunskaper i Adobes CS-paket.

Personliga förmågor

Du ska ha mycket god samarbetsförmåga, vara strukturerad, noggrann och lösningsinriktad samt ha en analytisk förmåga. Arbetsuppgifterna kräver även att du har förmåga att jobba självständigt och proaktivt och att du har förståelse för myndighetens hela verksamhet, dess uppdrag och prioriteringar.

Om anställningen

Du kommer att anställas med placering i Östersund eller Solna. I tjänsten ingår en hel del resor mellan våra båda kontor.
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning.
Tillträde är snarast enligt överenskommelse.

Övriga upplysningar

Observera att intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.

Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta enhetschef Mia Wadman, 070-353 96 41

Fackliga företrädare:

SACO Ulrika Owen, telefon 010-205 28 83

ST Anita Ekner, telefon 010-205 24 50

Vi undanber oss erbjudanden om hjälp med annonsering och rekrytering.

Så ansöker du
Ansök senast 2016-07-29 via myndighetens hemsida.
Arbetsgivarens diarienummer 01832-2016-2.1.1

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Folkhälsomyndigheten

Adress
Folkhälsomyndigheten
Nobels väg 18
17182 Solna

Kontorsadress
Nobels väg 18

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2947662

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Folkhälsomyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Folkhälsomyndigheten: