Kommunikationsstrateg till Riksrevisionen
Riksrevisionen / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Riksrevisionen i Stockholm,
Uppsala,
Karlstad,
Jönköping eller i
hela Sverige Vill du påverka samhällets utveckling och bidra till demokratisk insyn? Hos oss får du ett meningsfullt arbete i en verksamhet där våra iakttagelser bidrar till diskussion, beslut och förändring, som faktiskt påverkar medborgarna. Det finns dessutom möjlighet delta i vårt internationella biståndsarbete.
Vi är en grupp erfarna och kompetenta kommunikatörer som trivs och känner att vi har goda förutsättningar att jobba med kommunikation på ett integrerat och effektivt sätt. Med vår samlade kompetens ger vi stöd till ledningen och övriga avdelningar för att bidra till en väl fungerande verksamhet och största möjliga nytta för dem som har nytta av det Riksrevisionen gör - riksdagen, de statliga myndigheterna men även våra samarbetspartner i världen och alla som har ett intresse av statens verksamhet. Riksrevisionens söker nu efter en kommunikationsstrateg att ansluta till vår kommunikationsavdelning.
Arbetsuppgifter - stöd, produktion och utveckling
Du kommer att arbeta som kontaktperson mot en eller flera avdelningar. I rollen stöttar du chefer, sakområdesansvariga och projektledare i kommunikationsarbetet. Du analyserar kommunikationsbehov, formulerar budskap och planerar aktiviteter. Det innebär också att producera innehåll till våra kanaler, ta fram presentationsmaterial samt att coacha och utbilda organisationen i olika typer av insatser. Det kan handla om både intern och extern kommunikation.
I vårt internationella utvecklingsarbete får du vara med och bidra till att utveckla kommunikationsfunktioner i revisionsmyndigheter i andra länder, framför allt Afrika och Östeuropa. Det är ett arbete som bedrivs i projektform där du arbetar tillsammans med kollegor från andra delar av verksamheten.
En viktig del i ditt arbete är också att tillsammans med oss andra på kommunikationsavdelningen förvalta och utveckla arbetssätt, kanaler och bidra till en effektiv kommunikationsverksamhet som gör skillnad. Det kan handla om utvecklingsuppdrag, utbildningsinsatser, omvärldsbevakning, uppföljning av resultat, erfarenhetsutbyte och samordning av vår kommunikation i olika kanaler.
Vi söker
Dig med akademisk examen inom kommunikationsområdet eller annat för tjänsten relevant område. Du har minst tre års arbetslivserfarenhet som kommunikatör. Du är en skicklig skribent och har en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
Meriterande för tjänsten är om du tidigare arbetat med:
• att bedöma kommunikationsbehov, planera och genomföra kommunikationsinsatser
• att producera material och innehåll till olika kanaler. Exempelvis texter till kommunikationsmaterial, nyheter, bildsättning och/eller videoredigering.
• kommunikationsstöd till projekt och/eller förändringskommunikation.
• att planera och genomföra utbildningsinsatser
• att stödja och coacha chefer och ledare
• Internationellt kommunikationsarbete
Du är trygg i din yrkesroll, arbetar självgående, är lösningsorienterad och lyhörd. Du har en förmåga att bygga och bibehålla relationer på alla nivåer och besitter en god pedagogisk förmåga genom att anpassa sättet att förmedla budskap till mottagaren. Vidare är du analytisk och arbetar väl med komplexa frågor genom att kontinuerligt analysera nuläget och ta fram strategier. Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrigt om anställningen
Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde sker enligt överenskommelse.
För tjänsten tillämpas förtroendearbetstid enligt gällande Villkorsavtal/Villkorsavtal-T
Vi arbetar i moderna lokaler på Sankt Eriksgatan 117, och det finns möjlighet för dig att ingå en överenskommelse som ger dig möjlighet att arbeta på distans upp till två dagar i veckan.
Publiceringsdatum2023-02-03Så ansöker duSkicka in din ansökan med CV och personligt brev via vårt rekryteringssystem senast 2023-02-24
Kortare urvalsfrågor som är relevanta för tjänsten finns med för ansökan
Mer information om anställningen
Vill du veta mer? Kontakta Lisa Thiel, kommunikationschef, 070 716 73 93. Mer information om hur det är att arbeta hos Riksrevisionen hittar du på vår webbplats.
Fackliga representanter
Lena Lakso, Saco-S/Riksrevisionen, 08-5171 4272.
Anders Verf, ST/Riksrevisionen, 08-5171 4113.
Om Riksrevisionen
Riksrevisionen är en myndighet under riksdagen med uppdrag att genomföra oberoende granskning av statens verksamhet. Vår uppgift är att bedöma resultatet av statliga insatser, om skattepengar har använts effektivt och om myndigheter har redovisat sin verksamhet på ett rättvisande sätt. Resultatet av våra granskningar får ofta uppmärksamhet och ligger till grund för debatt och beslut om förändring i viktiga samhällsfrågor. Vi företräder också Sverige som nationellt revisionsorgan och bedriver utvecklingssamarbeten med revisionsmyndigheter i Afrika, Asien och östra Europa.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-03-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Riksrevisionen (org.nr 202100-5422),
http://www.riksrevisionen.se/ Jobbnummer 7410376
Observera att sista ansökningsdag har passerat.