Kommunchef till Kungsörs kommun
Norén & Lindholm AB / Administratörsjobb / Kungsör
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Kungsör,
Köping,
Arboga,
Hallstahammar,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norén & Lindholm AB i Kungsör,
Köping,
Arboga,
Hallstahammar,
Eskilstuna eller i
hela Sverige Ett jobb i Kungsör betyder ett jobb där du kan utmanas, utvecklas och påverka. Ett jobb i Kungsör är ett jobb som del i en helhet. Ett jobb i Kungsör innebär ett varierande jobb i en mindre organisation.
Vår kommunchef är ledaren som ansvarar för kommunens verksamhet och utveckling utifrån helhetsperspektivet. Vår kommunchef har en positiv livssyn, humor och en härligt smittande framåtanda. Vår kommunchef engagerar och inspirerar till nytänkande och utveckling, samtidigt som vår kommunchef med stabilt och tydligt ledarskap förmedlar trygghet till vår organisation. Är du vår kommunchef?
Vår organisation - politiskt styrd
Kommunchefen är kommunens högste tjänsteman och direkt underställd kommunstyrelsen. Kommunchefen har chefsansvaret för förvaltnings- och avdelningschefer, och en stab medarbetare med strategiska funktioner. Kommunchefen har även ett nära samarbete med de verkställande direktörerna för kommunens helägda bolag; teknik- och fastighetsbolagen.
Din roll som kommunchef
Kommunchef är ett uppdrag med höga krav och stort ansvar men också fantastiska möjligheter. Som kommunchef är du ansiktet utåt men även vår ledare inom kommunkoncernen. I det externa uppdraget är tillväxt, utveckling och näringslivsfrågor i fokus, och du är Kungsörs kommuns representant i olika lokala och regionala sammanhang. Inom organisationen är du en kraft som motiverar, inspirerar och bidrar till att skapa trivsel - precis som alla vi andra!
Som kommunchef ansvarar du för att mål-, budget-, resultat- och verksamhetsuppföljning sker. Kommunen kommer under våren att fatta beslut om en ny vision. Din uppgift blir att, tillsammans med dina medarbetare, förankra den nya visionen både inom och utom organisationen.
I uppdraget ingår även att göra tydlig den rollfördelning som finns mellan politik och verksamhet.
Önskvärda meriter och bakgrund
Vi söker dig som arbetat som chef och ledare under många år. Du leder dina medarbetare genom delaktighet, delegering och tydlig uppföljning. Du är lyhörd för signaler från omvärlden och sätter dig snabbt in i olika frågeställningar. Du är en person som är trygg och professionell i alla sammanhang, såväl sociala som offentliga.
Du har en för uppdraget lämplig akademisk utbildning. Till det kommer goda kunskaper om en politiskt styrd organisation. Meriterande är att du har erfarenhet av att driva utvecklings- och förändringsarbete via andra chefer och medarbetare, samt att du verkat i en målstyrd organisation.
Visste du att många av de roligaste, mest intressanta och meningsfulla jobben på arbetsmarknaden finns i kommunerna? Och just i Kungsörs kommun har vi Sveriges viktigaste jobb ledigt för dig.
Kungsörs kommun är en trevlig kommun mitt i den expansiva Mälardalsregionen. Här är det nära till fantastisk natur, Mälarens vatten och ett aktivt fritidsliv. Kommunen har befolkningstillväxt och förbereder bland annat för ny skola, nytt äldreboende och nya sjönära tomter. Besök oss gärna på webben för att lära känna kommunen bättre;
www.kungsor.seÄr du den vi söker?
Låt oss veta att du finns. I detta uppdrag samarbetar vi med rekryteringsföretaget Norén & Lindholm. Välkommen med din intresseanmälan senast 7 april via
www.norenlindholm.se .
Frågor om tjänsten besvaras gärna av Marie Lindholm hos Norén & Lindholm på 021-81 18 88.
Publiceringsdatum2015-03-19Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-07
Sök via
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNORÉN & LINDHOLM AB
AdressNORÉN & LINDHOLM AB
LINSLAGARGRÄND 1
72130 VÄSTERÅS
KontorsadressLINSLAGARGRÄND 1
VÄSTERÅS
Visa på karta
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 021-81 18 88
Jobbnummer 2212739
Observera att sista ansökningsdag har passerat.