Klinikassistent/medicinsk sekreterare med intresse för sociala m
Legevisitten AB / Administratörsjobb / Stockholm
2017-09-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Klinikassistent/medicinsk sekreterare med intresse för sociala m" (publicerad 2018-03-06) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Legevisitten AB i Stockholm,
Danderyd,
Vallentuna,
Södertälje,
Nynäshamn eller i
hela Sverige Blackebergs vårdcentral är en väletablerad husläkarmottagning som ligger centralt i Blackeberg precis bredvid tunnelbanestationen och torget. Under det senaste året har vi genomgått stora förändringar och vi kommer framöver att fortsätta utvecklas på flera plan. Vi har idag ca 9500 personer listade hos oss. Utöver husläkarmottagningen finns även distriktssköterskemottagning, BVC, psykosocialmottagning, vaccination, laboratorium, specialistmottagningar för diabetes, astma/KOL, högt blodtryck, Waranbehandling och hälsa/livsstil. Vårdcentralen är dessutom HBTQ-diplomerad och ISO-certifierad i miljö och kvalité.
Är du en strukturerad och serviceinriktad person som vill arbeta med varierande arbetsuppgifter, då är kanske yrkesroll som klinikassistent/medicinsk sekreterare helt rätt för dig.
ARBETSBESKRIVNING
Detta yrke kräver att man har en hög grad av integritet, och känner sig bekväm med att arbeta självständigt och periodvis även i högt tempo, vilket kräver att man är väldigt välorganiserad och har bra kommunikations- och nätverksfärdigheter. Du kommer att vara klinikens/mottagningens ?vårdcoach? och ha ett mycket nära samarbete med verksamhetschefen.
Klinikassistentens huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:
• Sedvanliga arbetsuppgifter som medicinsk sekreterare (Take Care)
• Koordinera och organisera kalender, konferenser och evenemang
• Samordna olika möten, inklusive researrangemang, agendaplanering, läkemedelsluncher
• Ansvara för protokollföring
• Ansvara för att upprätthålla olika typer av dokument, rutiner, avtal
• Viss patientkorrespondens
• Söka och samla in data, sammanställa rapporter och följa upp planer och aktiviteter (Årshjulet, Med Rave, Viss IT, List On)
• Ständigt förbättra administrativa rutiner
• Ansvara för sociala medier, hemsidan och väntrums-TV
För att lyckas i denna yrkesroll måste man vara serviceinriktad, ha ett proaktivt fokus och tycka om utmaningar. Man behöver vara en person som inte drar sig för att ta egna initiativ och tar fullt ansvar för alla sina uppgifter. Vidare behöver man vara duktig på att organisera, strukturera och prioritera ett brett spektrum av administrativa frågor på ett effektivt sätt, ha mycket goda datorkunskaper samt att prata och skriva på svenska obehindrat.
ANSTÄLLNINGSFORM
• Tillsvidareanställning (med 6 månaders provanställning)
• Heltid (Deltid kan diskuteras)
VI ERBJUDER
• En trygg anställning genom kollektivavtal och försäkringar
• Friskvårdsbidrag
• Individuell lönesättning
• Personlig kompetensutveckling
Publiceringsdatum2017-09-11KvalifikationerMinimikravet är eftergymnasial utbildning som medicinsk sekreterare. Har du dessutom utbildning/erfarenhet med administrativ inriktning är det meriterande. Körkort B*** (för personbil) är också ett plus.
PERSONLIGA EGENSKAPER
Vi söker dig som är serviceinriktad, flexibel, glad, positiv, stresstålig, lugn och noggrann. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du tycker att våra värderingar ? ärlighet, prestigelöshet och engagemang stämmer bra överens med dina. Du ser till att trivas på jobbet.
ÖVRIG INFORMATION
Blackebergs vårdcentral ingår i Legevisitten AB. Legevisittens affärsidé är att bedriva verksamhet inom hälso- och sjukvård med hög tillgänglighet och helhetsperspektiv. Legevisitten har norska rötter och bedriver idag 35 verksamheter i Stockholms och Värmlands län, med 600 anställda. Våra värderingar ärlighet, prestigelöshet och engagemang leder och genomsyrar all verksamhet. De verksamheter vi bedriver består av vårdcentraler, barnmorskemottagningar, barnavårdscentraler, primärvårdsrehabilitering, läkare i särskilda boenden, avancerad sjukvård i hemmet, jourläkarverksamhet, hemtjänst samt en geriatrisk avdelning och en specialiserad palliativ slutenvårdsenhet. Legevisittens verksamheter är ISO-certifierade i miljö och kvalité.
Tillträde enligt överenskommelse.
Varmt välkommen med din ansökan!
KONTAKT
Frågor om tjänsten besvaras av verksamhetschef Anders Nilsson,
anders.nilsson@legevisitten.se.
Vi undanber oss all kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid 100% Tillsvidare
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-10-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnders Nilsson 08-505 789 27
FöretagLegevisitten AB
AdressLegevisitten AB
Vinjegatan 8
16847 Bromma
KontorsadressVinjegatan 8
Jobbnummer 3690068
Observera att sista ansökningsdag har passerat.