Klient Support / Klient Tekniker
Experis Sverige / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Sverige i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Kungsbacka,
Bollebygd eller i
hela Sverige Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Att jobba som konsult passar inte vem som helst. För att trivas i vårt team behöver du gilla utmaningar och att möta nya kulturer, nya människor och nya uppdragsgivare. Kanske är du en person som tröttnar på att ha samma resväg till och från jobbet varje dag och som drar djupa suckar när samma arbetsuppgift återkommer för ofta. Eller så kräver du bara lite mer och vill ha ett jobb där du får utlopp för alla dina idéer och kunskaper. Ett jobb där du kommer till din rätt helt enkelt!
För kunds räkning söker vi nu en Klient Support / Klient tekniker!
Du kommer att supportera inom Klient och utskrift. Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom IT-tekniskt område alternativt motsvarande kunskaper som vi bedömer som likvärdiga. Utbildning och god arbetserfarenhet av Microsofts operativsystem Windows XP och Windows 7 är ett krav. Du ska vara väl förtrogen med ett processorienterat arbetssätt. Det är meriterande om du har grundläggande kunskaper inom följande områden: Windows 2008 Server, SCCM, Jumpstart. För tjänsten i gruppen Utskrift är det också meriterande med erfarenhet av nätverksskrivare. Har du erfarenhet av liknande arbete, supportverksamhet, förändringsarbete eller ITIL är detta även meriterande.
Önskvärt:
Grundläggande kunskaper om SCCM och Jumpstart. (Klient)
Grundläggande kunskaper Windows 2008 Server. (Utskrift)
Meriterande är kunskap med begreppen inom ITIL.
Publiceringsdatum2011-12-28Dina personliga egenskaperFörmåga att arbeta självständigt och ta eget ansvar.
Ett affärsmässigt förhållningssätt i kundkontakter.
God kommunikationsförmåga, både verbalt och skriftligt. Flytande svenska är ett krav
God samarbetsförmåga.
Drivande, strukturerad och serviceinriktad.
Tillsättning av uppdraget sker omgående så fort vi hittat rätt person, intervjuer och anställningar kommer att ske löpande så tveka inte med din ansökan!
Vad kan vi på Experis IT erbjuda dig?
Det finns många anledningar till varför man väljer att arbeta som konsult hos Experis.
Många vänder sig till oss när de känner att de fastnat i en viss bransch eller när de vill bredda, eller fördjupa, sina erfarenheter för att ta sig vidare i karriären. Andra motiveras av variationen vi erbjuder. Eller av att kunna dela med sig av sina expertkunskaper eller ledaregenskaper där de gör bäst nytta för tillfället. Därmed inte sagt att konsultrollen hos oss bara är korta utryckningar. Vi erbjuder både långa och korta uppdrag och många av våra konsulter identifierar sig lika mycket med sin uppdragsgivare som med oss. Däremot behöver de aldrig känna att de sitter fast, möjligheten att byta bransch eller inriktning finns alltid till hands.
Välkommen in med din ansökan!
Med Vänlig Hälsning/
Amanda Blom
Researcher Experis IT Göteborg
Amanda.Blom@se.experis.com031-7086782
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-02-29
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAmanda Blom, 0702773178
FöretagExperis Sverige
AdressExperis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm
Jobbnummer 1116659
Observera att sista ansökningsdag har passerat.