Key Account Manager
E.ON Elnät Sverige AB / Säljarjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos E.ON Elnät Sverige AB i Malmö,
Hässleholm,
Halmstad,
Växjö,
Kalmar eller i
hela Sverige Avdelningen Customer Management inom E.ON Elnät med placering i Malmö söker nu en Key Account Manager
Avdelningen
Du kommer att ingå i gruppen Key Account Management som ligger under avdelningen Customer Management.
Publiceringsdatum2016-02-11Dina arbetsuppgifterDu kommer att ingå i en grupp med Key Account Managers utspridda i landet som tillsammans ansvarar för cirka 2000 av E.ON Elnäts nyckelkunder. Våra nyckelkunder är företag inom alla branscher och har oftast en eller flera högspänningsanläggningar kopplade till vårt region- eller lokalnät. Till nyckelkunder räknas även elproduktionsanläggningar som under de senaste åren ökat kraftigt i antal framförallt i form av vind- och solkraft. Som Key Account Manager har du det samlade ansvaret för kund- och affärsrelationen mot dina kunder, nya som gamla. Du har en nyckelroll som samordnare mellan kunden och dess olika gränssnitt in mot E.ON Elnät och dels ett ansvar att internt driva affären och kundrelationen de olika kundrelaterade projekten.
KvalifikationerDu har antagligen en teknisk högskoleutbildning inom elkraftsteknik och/eller erfarenhet som gör att du kan föra en dialog med kundens el- och verksamhetsansvariga.
Du har även branscherfarenhet som gör att du förstår hur elmarknaden fungerar.
Du har troligtvis arbetat som projektledare i kundrelaterade projekt med direkt kunddialog, offert, förhandling m.m.
• Personliga egenskaper
Du har ett utpräglat affärssinne med en mjuk personlig relation till kunden samtidigt som du inte backar för att vara tuff och tydlig i sakfrågor. Du är pragmatisk och lösningsorienterad för att hitta en win-win situation med kunden.
Du är en prestigelös lagspelare som inte är rädd för att fråga dina kollegor om hjälp, samt hjälpa till själv när det behövs. Du är även bra på att nätverka internt, vilket är en nödvändighet för att driva kundärendena effektivt. Samtidigt känner du dig trygg i att driva och arbeta självständigt.
Du är nyfiken som person, har lätt att skapa personliga relationer och ser därför till att lära känna dina kunder, vilket underlättar dialogen och förhandlingen, samtidigt som du skapar möjligheter att identifiera nya behov hos kunden.
Energibranschen i stort och E.ON som koncern befinner sig i en omvälvande förändring vilket innebär att du trivs bäst om du är förändringsbenägen med ett visst mått av tålamod. Du har en förmåga att lyfta blicken och bidra till det strategiska arbetet inom affärsutveckling, kundvård och organisatorisk effektivitet.
Ledord för gruppen är kundfokus, affärsmässighet, prestigelöshet, transparens, mod och förändringsbenägenhet.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSök tjänsten via
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagE.ON Elnät Sverige AB
AdressE.ON Elnät Sverige AB
Carl Gustafs väg 1
20509 Malmö
Jobbnummer 2665456
Observera att sista ansökningsdag har passerat.