Karriärvägledare 80 %
Göteborgs universitet / Personaltjänstemannajobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla personaltjänstemannajobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg,
Partille,
Lysekil,
Uddevalla,
Vänersborg eller i
hela Sverige Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 37 000 studenter och 6 000 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats, flödande av kunskap och idéer. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Göteborgs universitet är miljöcertifierat och arbetar aktivt för hållbar utveckling. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar universitetet till en bättre framtid.
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Handelshögskolan är en av universitetets fakulteter, med utbildning och forskning inom ekonomi och juridik. Skolans verksamhet skall bidra till en positiv utveckling av samhället i dess helhet och det finns ett särskilt fokus på hållbarhet inom både utbildning och forskning. Störst möjlighet att påverka har vi genom alla de studenter som varje år utexamineras och börjar arbeta i företag, offentliga verksamheter och ideella organisationer, våra alumner. Handelshögskolan är ackrediterad av EQUIS, AACSB och AMBA och därmed en av drygt 100 handelshögskolor i världen som är vad man kallar Triple Crown-ackrediterade.
Tjänsten som karriärvägledare är placerad på Handelshögskolans Career Service som är en del av avdelningen Externa relationer, där det dagliga arbetet handlar om att stärka skolans varumärke och kommunikation, utveckla skolans relationer med alumner, företag och offentliga organisationer samt bidra till studenternas personliga och professionella utveckling.
Publiceringsdatum2021-12-20Dina arbetsuppgifterI arbetsuppgifterna ingår det att:
• Utveckla och leda workshops inom området karriär samt personlig- och professionell utveckling på svenska och engelska. Detta i samarbete med Handelshögskolans akademiska program
• Coacha och vägleda Handelshögskolans studenter i enskilda samtal på svenska och engelska
• Samverka med företag, offentlig verksamhet och ideell sektor samt Handelshögskolans alumner
• Samarbeta internt med lärare, studentorganisationer, studievägledare m.fl.
• Bidra till att utveckla verksamheten
KvalifikationerVi söker dig som:
• Är certifierad coach enligt internationell standard (ICF, ICC, EMCC eller motsvarande)
• Har dokumenterad kunskap och erfarenhet inom området karriärutveckling samt personlig- och professionell utveckling
• Har erfarenhet av att utveckla och genomföra workshops och föreläsningar på svenska och engelska
• Har en akademisk examen inom relevant område eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer är likvärdig
• Mycket god förmåga att uttrycka sig skriftligt och muntligt på svenska och engelska
Det är meriterande med erfarenhet av:
• Att arbeta mot målgruppen ekonomi- och juridikstudenter
• Assessments
• Executive coaching
• Projektledning och event
• Har erfarenhet av att leverera workshops online via Zoom eller liknande verktyg
Vi söker dig med kapacitet att målinriktat, innovativt och självständigt genomföra större och mindre projekt och det dagliga arbetet med hög kvalitet. Du behöver ha god samarbets-och anpassningsförmåga då arbetet genomförs i nära samarbete med ett flertal intressenter inom och utom Handelshögskolan. Tjänsten kräver en mycket god förmåga att uttrycka sig skriftligt och muntligt på svenska och engelska.
Vi arbetar med en ung målgrupp i en internationell kontext och behovet av ständig förändring och utveckling är påtagligt. Detta ställer krav på flexibilitet, mod och nytänkande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Anställning
Anställningen är tillsvidare, omfattning 80%, med placering vid enheten Externa relationer vid Handelshögskolan. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Provanställning kan komma att tillämpas.
Kontaktuppgifter för anställningen
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta personalhandläggare Sophie Herlowsson på
sophie.herlowsson@handels.gu.se eller enhetschef Kajsa Fung på
kajsa.fung@handels.gu.seHar du frågor om tjänstens innehåll är du välkommen att kontakta Hannah Bäcklin på
hannah.backlin@handels.gu.se eller Mette Anthonsen på
mette.anthonsen@handels.gu.seFackliga organisationer
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här:
https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokandeSå ansöker duDu söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Ansökan ska vara inkommen senast: 9 januari 2022
Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Deltid/ Deltid 80 %
ErsättningIndividuell lönesättning tillämpas.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGöteborgs Universitet
Omfattning Detta är ett deltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Universitet (org.nr 202100-3153),
http://www.gu.se/ Arbetsplats Göteborgs universitet
Jobbnummer 6196812
Observera att sista ansökningsdag har passerat.