Kanslist till Halmstad hammers HC
Adecco Sweden AB / Ekonomichefsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Nu söker vi en kanslist till Halmstad Hammers. Är du noggrann, gillar siffror och brinner för föreningslivet? Trivs du med administrativa arbetsuppgifter och vill ha ordning och reda omkring dig? Har du erfarenhet av fakturering och bokföring? Då har vi ett spännande tjänst för dig!
Publiceringsdatum2018-04-06Om tjänstenSom kanslist sitter du i Halmstad Arena. I tjänsten som kanslist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av, fakturering, bokföring, svara på inkommande ärenden via mail och telefon. Du kommer att vara spindeln i nätet, då du kommer ha kontakt med både medlemmar, tränare, samarbetspartners och kommun.
Du som vill påverka din arbetsdag kommer att trivas här. Arbetstiderna är flexibla, ibland förekommer kvälls och helgarbete vid arrangemang. Du kommer också att vara delaktig i administrationen kring klubbens hemmamatcher, egna tävlingar och event.
I din roll som kanslist kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Fakturering, kontering och bokföring
• Avstämning av bankkonton
• Administration kring klubbens aktivitets- och lokstöd
• Administration av medlemsavgifter och hemmamatcher
• Utskick av information till stryelsemedlemmar, medlemmar och tränare
• Underhåll av medlemmsregistret
Om dig
Som person är du noggrann och serviceinriktad och har en god förmåga att hålla många bollar i luften. Du är strukturerad, ansvarstagande och självgående. Vi söker dig som har erfarenhet av löpande bokföring och redovisning. Du har god vana av Officepaketet och har erfarenhet av att arbeta i redovisningssystem. Halmstad Hammers använder Visma som verktyg. Då du kommer att vara klubbens ansikte utåt tror vi att du är en positiv och social person som trivs med att arbeta tillsammans med dina sportsliga kollegor på kansliet. Vidare söker vi dig som har ett ordningssinne och trivs med administrativa arbetsuppgifter. Tjänsten innebär mycket kontakter, både interna och externa, därför förutsätter vi att du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta och skapa en god, trivsam och rolig stämning i föreningen.
Viktigt för tjänsten är:
• Att du är kommunikativ och utåtriktad
• Att du är självgående, ansvarstagande och gillar ordning och reda
• Trivs med administrativa arbetsuppgifter
• Erfarenhet av ekonomi och bokföring
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet
Om Halmstad Hammers
Halmstad Hammers HC är en förening som bildades under 2005. Idag har vi aktiva spelare och ledare fördelat på lag från Tre kronors hockeyskola till representationslaget i division 1. Huvudsäsongen är från augusti till mars, men vi anordnar även en sommarhockeyskola som genomförs under juli månad varje år. Föreningens ambition är att växa och skapa förutsättningar för ännu fler ungdomar att komma in i verksamheten.
Om anställningen
Halmstad Hammers HC har i denna rekrytering valt att samarbeta med Adecco. Frågor och ansökningar besvaras och behandlas av Adecco.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Tjänsten har start 1 augusti. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Lisa Åberg 0736-847663
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Sökord
Kanslist, administration, ekonomi, bokföring, visma, idrottsförening, Halland, Halmstad, Halmstad Hammers HC, Adecco
Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid/ Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLisa Åberg
lisa.aberg@adecco.se 0736847663
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Köpmansgatan 8
30242 HALMSTAD
KontorsadressKöpmansgatan 8
Jobbnummer 4067473
Observera att sista ansökningsdag har passerat.