Kanslist / Informatör Nordmarkens pastorat
Nordmarkens Pastorat / Administratörsjobb / Årjäng
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Årjäng,
Eda,
Arvika,
Bengtsfors,
Åmål eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nordmarkens Pastorat i Årjäng Är du en person som är serviceinriktad, stresstålig, van att ta egna initiativ och gillar att ''ligga steget före''? Då kan detta vara tjänsten för dig! Vi söker nu en vikarie för ett år framåt, med start så snart som möjligt. Din arbetsplats är på det pastorsgemensamma kansliet i Årjäng.
Du är pastoratets ansikte och röst utåt och har hand om bokningar och sådant som församlingsborna vänder sig till dig med.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ansvara för bokningar av förrättningar - dop, vigslar och begravningar.
• Ta emot och lägga in alla aktuella bokningar i vårt bokningsprogram.
• Bemanna expeditionen under öppettiderna.
• Hantera kondoleanser.
• Ansvara för utskick till nyfödda.
• Vara med och planera gudstjänstlivet.
• Ansvara för mejl och posthantering.
• Ansvara för pastoratets hemsida och sociala medier.
• Ansvara för annonsering.
• Vara kyrkoherden behjälplig.
• Övriga administrativa uppgifter.
Du har B-körkort och tillgång till egen bil.
Meriterande:
Om du har K-boks utbildning och jobbat inom programmet förut.
Välkommen in med din ansökning senast 25 november 2023.
Sänd din ansökan med CV till kyrkoherde Annika Borg
annika.borg2@svenskakyrkan.se samt till
nordmarkens.pastorat@svenskakyrkan.se Har du frågor kontakta kyrkoherde Annika Borg 072-210 63 11 eller
kanslichef Jannike Karlsson 0573-136 07
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-11-25
E-post:
nordmarkens.pastorat@svenskakyrkan.se Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nordmarkens Pastorat (org.nr 252004-7974)
Storgatan 8 (
visa karta)
672 31 ÅRJÄNG
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Pastorsexp
Jobbnummer 8254296
Observera att sista ansökningsdag har passerat.