Kanslisekreterare

Karlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Karlskoga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Karlskoga, Lekeberg, Degerfors, Nacka, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Karlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor i Karlskoga, Örebro eller i hela Sverige

I Karlskoga står kultur och innovation sida vid sida. Här bubblar det av kreativitet och nytänkande. Karlskoga är vackert beläget vid sjön Möckeln mitt emellan Stockholm och Oslo. Vi siktar mot att år 2020 vara kända som möjligheternas stad, med en stark vi-anda mellan individer, aktörer och samhällets olika sektorer och där enskilda individer kan göra skillnad.

Kommunstyrelsens ledningskontor svarar för ledning och samordning av all kommunal verksamhet. Förvaltningsledningen ansvarar för den operativa ledningen och utvecklingen av kommunen som helhet. Förvaltningen utgörs bland annat av enheter för administrativ service, personal, ekonomi, inköp, information/kommunikation och IT kommunstyrelsens ledningskontor.

Publiceringsdatum
2013-11-20

Arbetsuppgifter
Kanslisekreteraren är en kvalificerad administratör som handlägger i första hand politiska handlingar vilket gör att du måste ha ett stort intresse för politik och samhällsfrågor.

I arbetet ingår exempelvis att:

• administrera politiska handlingar, ex.vis sammanställning, expediering och publicering på webb
• ansvara för vårt förtroendemannaregister Troman
• utbilda och stötta handläggarna i vårt ärendehanteringssystem
• vara sekreterare i förvaltningens samt kommunens centrala samverkansgrupp
• vara ett stöd till kommunsekreteraren och vid behov vara ersättare i kommunstyrelse och dess utskott
• delta i övriga kontorsgöromål inom avdelningen

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning mot samhällsvetenskap, administrativ teknik eller liknande och stor erfarenhet av att arbeta som kvalificerad administratör. Du har god organisations- och prioriteringsförmåga, arbetar strukturerat, kan ta egna initiativ och arbeta självständigt. Du är noggrann och mycket serviceinriktad.

Du är en van datoranvändare och har goda kunskaper i Officepaketet samt erfarenhet av webbadministration. Erfarenhet av liknande arbete inom offentlig verksamhet är ett krav. Vi ser gärna att du har erfarenhet som nämndsekreterare eller liknade.

För att trivas i rollen som kanslisekreterare krävs att du är flexibel och resultatinriktad. Du har god samarbetsförmåga och är lyhörd, samt att du har god helhetssyn och snabbt kan sätta dig in i nya uppgifter. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast efter överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-12-08
För att din ansökan ska behandlas säkert och snabbt så ser vi gärna att du ansöker via den digitala länken ovan. Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: kansli
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anette Jonson, Kanslichef 0586-612 64

Facklig kontakt
Vision, Marianne Eriksson 0586-613 79
SSR, Inger Andersson 0586-621 32

Företag
Karlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor

Adress
Karlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor
Karlskoga
69183 Karlskoga

Jobbnummer
1708218

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Karlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Karlskoga kommun, 1 KS Ledningskontor: