Kansliet söker en strukturerad och serviceinriktad arkivarie/administratör

Skinnskattebergs Kommun / Assistentjobb / Skinnskatteberg
2025-01-17


Visa alla assistentjobb i Skinnskatteberg, Fagersta, Norberg, Surahammar, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skinnskattebergs Kommun i Skinnskatteberg, Örebro eller i hela Sverige

Upptäck Skinnskattebergs kommun - där arbetsliv och livskvalitet går hand i hand!

Skinnskattebergs kommun - där historiens djup möter framtidens möjligheter och där karriären utvecklas i en sammanhållen och mångfacetterad miljö. Vi är stolta över att kunna erbjuda förmåner till våra blivande medarbetare, som till exempel möjlighet till semesterväxling och friskvårdsbidrag. Som en tillåtande organisation, uppmuntrar vi till stort eget ansvar och möjligheten att utvecklas både personligt och professionellt.

Här i hjärtat av Bergslagen finner du inte bara en arbetsplats, utan en levande gemenskap där varje individ spelar en avgörande roll. Utforska vårt rika kulturarv och låt dig inspireras av den naturliga skönheten som omger oss. Skinnskattebergs kommun erbjuder en perfekt balans mellan en fullstor verksamhet i ett litet format och en livsstil där lugnet i våra skogar och sjöar ger en känsla av harmoni och tillhörighet.

Skinnskattebergs kommun tillhör finskt förvaltningsområde, vilket innebär att kunskaper i det finska språket är meriterande och ger dig en extra fördel i din karriär hos oss.

Sök Sveriges viktigaste jobb och bli en del av vår gemenskap här i Skinnskattebergs kommun! Tillsammans kan vi göra skillnad och forma en framtid där varje individ är betydelsefull.Verksamheten
Kanslienheten består av 8 medarbetare och innefattar följande verksamheter:
Reception , arkiv, diariet, ärendeprocessen, överförmyndare, kommunikation, samordning av finskt förvaltningsområde samt GDPR/dataskyddsombud.
Skinnskattebergs kommun tillämpar flextid och distansarbetsavtal om verksamheten så tillåter.

Publiceringsdatum
2025-01-17

Dina arbetsuppgifter
Som arkivarie hos oss är det din uppgift att ansvara för att upprättade och inkomna handlingar hanteras på ett korrekt sätt. Detta innebär bland annat att ordna och förteckna arkiv, gallra handlingar som inte ska bevaras samt agera konsultativt stöd till kommunens verksamheter vid frågor som rör arkivering och informationshantering. Tjänsten är både operativ och strategiskt, förutom det löpande arbetet som arkivarie kommer du också vara med och upprätta styrdokument gällande kommunens informationshantering. Vid behov kommer du även genomföra interna utbildningsinsatser i arkivering. Detta är en tjänst som kombinerar två viktiga roller, arkivering och administration, där du kommer ha stora möjligheter att påverka hur du ska genomföra dina arbetsuppgifter.
Förutom att arbeta med arkivering så kommer du också att arbeta med administrativa arbetsuppgifter åt kansliet samt miljö- och byggnadsförvaltningen. Arbetsuppgifter som ingår är dokumentation och registrering av handlingar samt bemanning av receptionen två dagar i veckan, vilket inkluderar att välkomna besökare och hantera inkommande samtal.

Kvalifikationer
Minst genomförd gymnasieutbildning.
För att lyckas i denna roll måste du ha goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, samt förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Meriterande är att ha arbetslivserfarenhet av arkivering och informationshantering, arbetat med administration i kommunal verksamhet samt dokumenthanteringssystemet EDP Vision.

Dina personliga egenskaper
Som person tror vi att du gillar struktur, du är därför bra på att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du bör också ha god samarbetsförmåga och en serviceinriktad inställning, ha en förmåga att lyssna, kommunicera och lösa arbetsuppgifter med andra kollegor på ett konstruktivt sätt och vara noggrann med ett öga för detaljer. Då du kommer att vara kommunens enda arkivarie behöver du trivas med att arbeta självständigt och lösa arbetsuppgifter på egen hand. Till sist vill vi också att du alltid strävar efter att hålla en hög kvalité på det som du producerar.

Anställningstyp/arbetstider
Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Tillträde efter överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrig information
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 0222- 51 55 00.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Skinnskattebergs kommun (org.nr 212000-2023), http://www.skinnskatteberg.se

Kontakt
Kanslichef
Sandra Ahlbin
sandra.ahbin@skinnskatteberg.se
0222- 51 58 18

Jobbnummer
9110697

Prenumerera på jobb från Skinnskattebergs Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skinnskattebergs Kommun: