Kanslichef
Lunds kommun, Administrativa avdelningen, Kommunkontoret / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lunds kommun, Administrativa avdelningen, Kommunkontoret i Lund Lund skapar framtiden - med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?
På kommunkontoret, som är kommunstyrelsens förvaltning, arbetar cirka 200 medarbetare med att stödja politiska nämnder och förvaltningar i kommunen. Inom kommunkontoret finns kommungemensamma funktioner som HR, ekonomi, kommunikation, IT, strategisk utveckling och näringsliv.
Publiceringsdatum2019-02-13ArbetsuppgifterFör att möta höjda krav på informationshantering och säkra kvalitén och effektiviteten i ärendeprocesser skapar vi en kanslienhet inom vår administrativa avdelning vid kommunkontoret. Som kanslichef för vår nya enhet leder du ett team av medarbetare inom nämndadministrativt arbete i anslutning till kommunstyrelsen, kommunfullmäktiges och därtill hörande utskotts sammanträden. Arbetet innebär att:
• Du arbetar med formell och kvalitativ granskning av ärenden/beslutsunderlag och ger råd om ärendehantering, kommunallagen med mera till kommunkontorets tjänstemän så att ärendeprocessen fungerar på ett effektivt och rättssäkert sätt
• Du arbetar nära kommundirektör, chefer, registrator, nämndsekreterare och handläggare
• Du planerar, samordnar och följer upp ärendeprocess och handläggning av ärenden
• Du leder arbetet med att utveckla, effektivisera och digitalisera processer och rutiner inom nämndadministrationen
• Du kommer till viss del att få egen handläggning av ärenden i form av att bearbeta, analysera och skriva utredningar samt att uppdatera styrdokument
• Du kan också, i begränsad omfattning, få hoppa in som sekreterare i kommunstyrelsen, kommunstyrelsens utskott och eventuellt även i kommunfullmäktige och fullmäktigeberedningar
KvalifikationerDu är högskoleutbildad inom juridik, samhälls-/statsvetenskap, offentlig förvaltning eller motsvarande. Uppdraget kräver goda kunskaper inom relevant lagstiftning, främst kommunallagen, offentlighets- och sekretesslagen och förvaltningslagen.
Att skapa engagemang och delaktiget är en självklarhet för dig och något som du är duktig på. Du vet vad du vill åstadskomma i ditt ledarskap efter flerårig erfarenhet från chefsuppdrag och ledarutbildning. Det är meriterande om du också har erfarenhet från att effektivisera och utveckla arbetsprocesser och metoder såväl som om du arbetat med att bygga team.
Du har gedigen erfarenhet av arbete i kommun, landsting eller annan offentlig förvaltning, goda datorkunskaper generellt och specifikt inom office-paketet, god läsförståelse och mycket goda kunskaper i svenska språket. Du har lätt för att uttrycka dig tydligt och korrekt på svenska i tal och skrift.
Vi erbjuder dig en centralt belägen arbetsplats i nybyggda lokaler vid stationen i Lund men det vi framör allt vill erbjuda dig är ett utvecklande uppdrag genom kunskap, innovation och öppenhet.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Lunds kommun arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-03
Ange följande referens när du ansöker: KK2019-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJesper Jacobsson
jesper.jacobsson@lund.se 046-359 59 26
FöretagLunds kommun, Administrativa avdelningen, Kommunkontoret
AdressLunds kommun, Administrativa avdelningen, Kommunkontoret
Box 41
22100 LUND
KontorsadressLund
Jobbnummer 4611185
Observera att sista ansökningsdag har passerat.