Kansliansvarig till E-legitimationsnämnden
Skatteverket / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skatteverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Sollentuna,
Södertälje eller i
hela Sverige - led nämndens dagliga arbete
Vi söker en kansliansvarig till den nya e-legitimationsnämnd som håller på att bildas i Stockholm.
Ditt nya jobb
innebär huvudsakligen att leda den dagliga verksamheten inom E-legitimationsnämndens kansli. Du ansvarar för de medarbetare inom Skatteverket som arbetar med nämndens verksamhet. Du tar initiativ till utveckling av nämndens verksamhet och leder själv projekt. Du har ett nära samarbete med nämndens ledamöter, berörda myndigheter, kommuner och landsting samt med näringslivets aktörer och andra intressenter. Du kan också komma att delta i internationellt arbete inom verksamhetsområdet, framför allt inom ramen för EU-samarbetet.
Bakgrunden till att nämnden bildas är att regeringen den 17 juni 2010 (kommittédirektiv 2010:69) beslutade att tillkalla en särskild utredare med uppgift att förbereda och genomföra bildandet av en nämndmyndighet för samordning av statens och kommunernas hantering av metoder och tjänster för elektronisk identifiering och signering (e-legitimationer).
I en delredovisning till regeringen lämnade utredaren ett förslag till en instruktion för E-legitimationsnämnden (läs mer på
http://regeringen.se/sb/d/12960/a/141998) . Av förslaget framgår bl.a. att Skatteverket ska upplåta lokaler för myndighetens kansli, handlägga och administrera uppgifter åt myndigheten samt i samråd med Skatteverket utse en kansliansvarig. Uppdraget ska slutredovisas den 31 december 2010.
Vi söker dig
• med akademisk examen eller motsvarande
• som har erfarenhet av en ledande befattning inom offentlig förvaltning, gärna i en uppstarts- eller utvecklingsfas
• med mycket goda kunskaper i engelska
• som är kommunikativ med god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• som är noggrann, strukturerad och analytisk med ett gott omdöme samtidigt som du är kreativ och utvecklingsorienterad
• med ett stabilt och tryggt agerande och god förmåga att stödja, samverka och skapa förtroende
• som arbetar resultat- och målinriktat och har god förmåga att leda och fatta beslut
• som förstår sambandet mellan juridik, teknik och ekonomi inom nämndens verksamhetsområde.
Det är meriterande om du har arbetat med e-förvaltning och i synnerhet e-legitimation. Det är även meriterande om du har erfarenhet av samverkan med andra aktörer inom privat och offentlig sektor.
Arbetsuppgifterna kan vara placerade i säkerhetsklass vilket då innebär krav på svenskt medborgarskap. Vi kommer då att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).
Anställningen är tills vidare med start den 1 januari 2011 och placering Solna eller Stockholm. Den gäller med förbehåll för regeringens och riksdagens beslut i de delar det behövs.
Om du har frågor
kan du kontakta:
Sista ansökningsdatum: 2010-11-12
Publiceringsdatum2010-10-30Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktStig Jönsson, särskild utredare, tfn 026-63 33 23
Dano Costouvsqi, utredningssekreterare, tfn 08-405 54 06
Johanna Olsberg, HR-konsult, 010-578 33 14
Susanne OKonor, Saco, 010-574 85 55
Jan-Erik Åberg, ST, 010-574 89 75
FöretagSkatteverket
AdressSkatteverket
Jobbnummer 766412
Observera att sista ansökningsdag har passerat.