Kansliadministratör till anstalten Mariefred

Kriminalvården, Anstalten Mariefred / Administratörsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kriminalvården, Anstalten Mariefred i Strängnäs

Kriminalvården växer - vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott - att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Läs mer om anstalten Mariefreds verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/anstalt/mariefred/#om

Anstalten Mariefred är en sluten anstalt med snart 150 platser i säkerhetsklass 2. Anstalten leds av en kriminalvårdschef tillsammans med fyra kriminalvårdsinspektörer. Målgruppen för anstalten är män med varierande strafftider. Platserna vid
Mariefred är i huvudsak så kallade normalplatser. Vid anstalten arbetar totalt 98 tillsvidareanställda varav 40 % är kvinnor, därtill har vi också året runt hjälp av ett antal vikarier. Anstalten ligger strax utanför Mariefred och hit tar du dig smidigt med
bil.
Du kommer till en arbetsplats som värdesätter professionalitet, ansvar och delaktighet.


Publiceringsdatum
2022-07-15

Arbetsuppgifter
Som kansliassistent på anstalten Mariefred ansvarar du bl.a. för arkiv, diariet och akthantering. Andra exempel på arbetsuppgifter är strafftidsberäkning och handläggning av andra ärenden på häktet, IT-administration, bevakning och uppföljning av avtal, fakturahantering och vissa avtalsinköp mm. Sammanfattat behöver du vara beredd på att ha många bollar i luften samtidigt. Du kommer att ha en viktig samordnande roll.

I tjänsten är det viktigt att upprätthålla en god rättssäkerhet. Det gör du bl.a. genom att samverka med kontakter såväl inom myndigheten som med externa samverkanspartners inom rättskedjan.


Kvalifikationer
För att lyckas i rollen som administratör är det viktigt att ha ett organiserat arbetssätt, hög ansvarskänsla och förmåga att arbeta efter mål och korta tidsramar. Du planerar och genomför ditt arbete effektivt, även under hög arbetsbelastning eller tillfälliga arbetsuppgifter. Vid lugnare perioder ser du vad som behöver göras och tar initiativ till andra uppgifter. Du arbetar alltid effektivt samtidigt som du är kvalitetsmedveten. Du trivs bra med att arbeta i grupp och har lätt för att skapa nya kontakter och underhålla relationer. Då handläggningen är en del av rättsprocessen är det viktigt att du är noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du är stresstålig och erbjuder god service. Du är lojal mot verksamheten, kan samarbeta med många olika människor men har samtidigt en god förmåga att arbeta självständigt.

Det är viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen och tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Har medvetenhet om och förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar sig själv och andra. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

Krav:
• Fullständig gymnasieskolekompetens i form av slutbetyg eller gymnasieexamen
• Flerårig erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig förvaltning
• God förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift
• God IT-kompetens

Meriterande:
• Godkänd i kriminalvårdens grundutbildning
• Erfarenhet av komplexa administrativa arbetsuppgifter, gärna ifrån rättsväsendet
• Erfarenhet av strafftidsberäkning och/eller diarieföring
• Erfarenhet av kriminalvårdens klientadministrativa system
• God förmåga att uttrycka sig på engelska i både tal och skrift


ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

Löpande urval tillämpas.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Måndag-fredag Flextidsavtal Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kriminalvården, Anstalten Mariefred

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C95264".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kriminalvården (org.nr 202100-0225)

Arbetsplats
Kriminalvården, Anstalten Mariefred

Kontakt
Kriminalvårdsinspektör
Arne Åhs
077-22 80 800

Jobbnummer
6824721

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kriminalvården, Anstalten Mariefred

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kriminalvården, Anstalten Mariefred: