Kansliadministratör / Administratör / Assistent / Deltid

Help At Work Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Help At Work Sweden AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Föreningen för god sed på värdepappersmarknaden är en intresseorganisation som främjar självregleringen på värdepappersmarknaden. Självreglering innebär att näringslivet och andra intressenter på värdepappersmarknaden, som ett alternativ eller komplement till lagstiftning, formulerar och beslutar om reglering. Föreningen verkar för självregleringen genom sitt dotterbolag Självregleringen i Sverige Service AB i vilket följande sakorgan ingår: Aktiemarknadsnämnden, Kollegiet för svensk bolagsstyrning samt Rådet för finansiell rapportering. En del av verksamheten utförs på delegation från Finansinspektionen. Våra slutanvändare är svenska börsnoterade bolag. Föreningen och dess sakorgan har ett gemensamt administrativt kansli beläget i centrala Stockholm. Kansliet är litet men har en central roll på värdepappersmarknaden. Se vidare information på www.godsedpavpmarknaden.se

För kansliets räkning söker vi nu en kvalificerad kansliadministratör på deltid.

Publiceringsdatum
2015-10-29

Om tjänsten
Vi söker en ny kansliadministratör som ska efterträda nuvarande, då denne går i pension. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att utföra webbpubliceringen och samtliga löpande, administrativa uppgifter som förekommer på ett mindre kansli. Detta innefattar arkivering, färdigställa underlag och utskick, posthantering, sköta logistiken kring möten och seminarier m.m. Arbetet är självständigt och följer vanligtvis olika fasta, ofta dokumenterade, processer. Att utföra webbpubliceringen innebär det administrativa ansvaret över föreningens olika hemsidor. I detta ingår, förutom löpande publicering, att genomföra förbättringar när vidareutveckling är beslutad samt att vara kansliets länk mot de enskilda sakorganen, föreningens IT-support samt andra IT-leverantörer. Allt detta sker i nära samarbete med VD.

Tillträde: 1 februari 2016

Omfattning: 60 % fördelat jämt över alla vardagar; 09.00-15.00. Viss ökning av tjänstgöringsgrad kan bli aktuellt. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Profil
För att vara framgångsrik i denna roll bör du vara en självgående, lösningsorienterad person med sinne för service. Eftersom en del av arbetet sker i nära samarbete med VD så är det viktigt att du är lyhörd och har god samarbetsförmåga.

Du ska snabbt kunna växla om från ett lugnt till högt arbetstempo under intensiva perioder samt kunna hantera skilda arbetsuppgifter från olika parter parallellt.

Vidare är du inte rädd för att lära dig nya system och tycker det är spännande med ny teknik. Detta är en viktig förutsättning när du hanterar IT-frågor och som ansvarig för webbpubliceringen då du förväntas genomföra förändringar när vidareutveckling är aktuell samt kontinuerligt publicera nyheter på hemsidan.

Du förstår vikten av och har inte problem att följa de rutiner och processer som arbetet kräver - du arbetar strukturerat. Arbetet utförs med stor noggrannhet och du lämnar ingenting åt slumpen; du ligger alltid steget före. Självklart är du en pålitlig och lojal medarbetare som alltid håller vad du lovar.

Bakgrund
• Många års dokumenterad vana och erfarenhet av en roll som exempelvis administratör, samordnare, sekreterare, assistent m.m.

• Erfarenhet av att jobba i ett webbpubliceringsprogram.

• Du inser innebörden av att arbeta på en mindre arbetsplats där samtliga uppgifter som förekommer måste utföras. Mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paketet.

• Flytande svenska i både tal och skrift samt mycket goda kunskaper i engelska.

Så ansöker du
Vi kommer löpande gå igenom ansökningar och presentera kandidater för vår kund så skicka in din ansökan till constanza@helpatwork.se eller kontakta rekryterare Constanza Rodriguez på 073-633 01 78.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning deltid

Ersättning
enligt ök
ja

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Constanza Rodriguez 073-633 01 78

Företag
Help at Work Sweden AB

Adress
Help at Work Sweden AB
Kungsgatan 37
11156 Stockholm

Kontorsadress
Kungsgatan 37 11156 Stockholm

Jobbnummer
2503612

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Help At Work Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Help At Work Sweden AB: